Goedemiddag @toma,
Bedankt voor het delen van je ervaringen. Dit kan andere gebruikers zeker helpen, enkele dingen wil ik echter graag nog wel benadrukken.
In principe hoort Youfone je namelijk niet af te sluiten voordat je overgestapt bent, ook al kies je voor een directe overstap. Het idee van het overstappen met nummerbehoud is juist dat er een overstapmoment wordt bepaald waarop wij het telefoonnummer overnemen en op dat moment ook het abonnement bij de andere provider opzeggen. Gelukkig is dit wel naar tevredenheid opgelost.
De APN-instellingen worden doorgaans automatisch en correct toegepast. In enkele gevallen kan het nodig zijn om daar handmatig een wijziging in aan te brengen. Dit heeft overigens niet per se met gebruik in het buitenland te maken, ook binnen Nederland dienen de APN-instellingen namelijk correct te staan om gebruik te maken van de internetverbinding. In algemene zin: de instellingen zijn terug te vinden via Toestelhulp, daar is het een kwestie van je toestel selecteren en kiezen voor ‘handmatig instellen’ bij het kopje internet.
Ik wens je veel gebruiksplezier toe me het abonnement @toma!
Groetjes,
Phil
In principe hoort Youfone je namelijk niet af te sluiten voordat je overgestapt bent, ook al kies je voor een directe overstap. Het idee van het overstappen met nummerbehoud is juist dat er een overstapmoment wordt bepaald waarop wij het telefoonnummer overnemen en op dat moment ook het abonnement bij de andere provider opzeggen. Gelukkig is dit wel naar tevredenheid opgelost.
De APN-instellingen worden doorgaans automatisch en correct toegepast. In enkele gevallen kan het nodig zijn om daar handmatig een wijziging in aan te brengen. Dit heeft overigens niet per se met gebruik in het buitenland te maken, ook binnen Nederland dienen de APN-instellingen namelijk correct te staan om gebruik te maken van de internetverbinding. In algemene zin: de instellingen zijn terug te vinden via Toestelhulp, daar is het een kwestie van je toestel selecteren en kiezen voor ‘handmatig instellen’ bij het kopje internet.
Jullie helpdesk zei dat Youfone de enige partij is die zich daar niet aan houdt. Als dat zo is, moeten jullie in jullie systemen daar rekening mee houden en dus de porteerdatum zetten op de eerst mogelijke datum die Youfone opgeeft zodat het allemaal soepel loopt. Het gaat allemaal om klantervaring. Als iets niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het kan.
Ja, de toestelhulp zegt dus iets anders dan het nieuwe sim-kaartjes. Maak dat gelijk aan elkaar. Het is dus niet zo dat ze “automatisch en correct worden toegepast”. Het nieuwe sim-kaartje veranderde dus expliciet wel de APN, maar niet in de waarde die volgens toestelhulp ingesteld moet worden. Ook dit moeten jullie duidelijk vermelden.
Hi @toma,
Bedankt voor je bericht.
Voor zover bekend, houdt elke provider zich hier netjes aan. Indien jij anders ervaart, kun je wellicht een klacht bij hun indienen. De datum die wij doorkrijgen is de eerst mogelijke datum dat wij het telefoonnummer kunnen overnemen. Wij kunnen dat niet vervroegen zonder dat de huidige provider daar toestemming voor geeft.
Zoals aangegeven, zouden de APN-instellingen wel automatisch aangepast moeten worden. Indien dat niet gebeurd, is het doorlopen van de stappen in de toestelhulp vaak de oplossing!
Groet, Charlie
Simpel