Skip to main content
Antwoord

eSim

• June 3, 2025
  • 10 reacties
  • 150 Bekeken

Hi,Ik heb vrijdag mijn Sim overlaten zetten naar eSim maar helaas nu doet mijn Mobil Internet het niet meer,melding is GEEN INTERNET.Wat moet ik nu doen?

Beste antwoord door Chantal L.S.

Goedemiddag ​@Wolf Amadeus en uiteraard hoor je gewoon gebruik te kunnen maken van alle diensten, waaronder internet, ongeacht of je een fysieke simkaart of een eSIM gebruikt!

Heb je de eSIM geactiveerd via het Simpel account en daarna de eSIM ingesteld op het toestel? 
Als de eSIM is geactiveerd, dan hoor je ‘Je sim is geactiveerd’ te zien staan in het account onder het tabblad Sim & Instellingen. 

Zie je dit staan? Zo ja, dan kan je daarna deze stappen volgen:
1. Zet eSIM aan via de toestelinstellingen:
Android: Instellingen > Verbindingen > SIM-beheer > zet eSIM aan.
iOS: Instellingen > Mobiele netwerken > Sim profielen > zet eSIM aan.

2. Haal de fysieke simkaart uit het toestel en start het toestel opnieuw op.

3. Als dit niet helpt, graag het toestel uitzetten en na pas 30 minuten weer aanzetten. 

Via het forum kunnen we niet met je meekijken in het systeem en ik kan dan aanraden om contact met ons op te nemen, zodat we je verder kunnen helpen. 

Fijne middag verder gewenst!

Groet, Chantal
Simpel

10 reacties

• Auteur
  • Starter
  • June 3, 2025

Ik ben baujaar 1947 en niet zo goed met deze techniek,

• Auteur
  • Starter
  • June 3, 2025

wat voor details?

• Auteur
  • Starter
  • June 3, 2025

laat maar ik neem gewoon een andere Provider met een nieuwe Sim

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 4, 2025

Goedemiddag ​@Wolf Amadeus en uiteraard hoor je gewoon gebruik te kunnen maken van alle diensten, waaronder internet, ongeacht of je een fysieke simkaart of een eSIM gebruikt!

Heb je de eSIM geactiveerd via het Simpel account en daarna de eSIM ingesteld op het toestel? 
Als de eSIM is geactiveerd, dan hoor je ‘Je sim is geactiveerd’ te zien staan in het account onder het tabblad Sim & Instellingen. 

Zie je dit staan? Zo ja, dan kan je daarna deze stappen volgen:
1. Zet eSIM aan via de toestelinstellingen:
Android: Instellingen > Verbindingen > SIM-beheer > zet eSIM aan.
iOS: Instellingen > Mobiele netwerken > Sim profielen > zet eSIM aan.

2. Haal de fysieke simkaart uit het toestel en start het toestel opnieuw op.

3. Als dit niet helpt, graag het toestel uitzetten en na pas 30 minuten weer aanzetten. 

Via het forum kunnen we niet met je meekijken in het systeem en ik kan dan aanraden om contact met ons op te nemen, zodat we je verder kunnen helpen. 

Fijne middag verder gewenst!

Groet, Chantal
Simpel

• Auteur
  • Starter
  • June 14, 2025

hallo is het mogelijk dat jullie het geheel terug zetten op de gewone simkaart die ik normaal gebruik want nu werkt niets

• Auteur
  • Starter
  • June 14, 2025

esim is bij mijn toestel niet mogelijk schijnbaar, dus alles moet terug worden gezet naar mijn oorspronkelijke simkaart want nu werkt niets meer bvd wolfgang

• Auteur
  • Starter
  • June 14, 2025

welke details bedoeld u al mijn gegevens zijn bij u bekend dus??? klantnummer: c618824182 

• Auteur
  • Starter
  • June 14, 2025

Met uw antwoorden kan ik helaas niets me.

• Auteur
  • Starter
  • June 14, 2025

ik zal aanstaande Mandag een andere Provider nemen,uw klantenservice staat me helemaal niet aan

• Superster
  • June 14, 2025

Hi ​@Wolf Amadeus 

Ik geloof dat ​@Chantal L.S. met de beste bedoelingen heeft gereageerd maar te veel de theoretische weg heeft gekozen en te weinig de praktische op jou als persoon.

Om welk merk en type telefoon gaat het? 

Ik ben baujaar 1947 en niet zo goed met deze techniek,

Mijn advies zou zijn om bijvoorbeeld naar een telefoon winkel te gaan en jouw telefoon goed laten instellen. Dan kan men rechtstreeks in jouw telefoon kijken en controleren wat nodig is. Of je vraagt een kennis die je goed kunt vertrouwen om jou te helpen.

Is de Esim daadwerkelijk geactiveerd dan vervalt de fysieke simkaart die je eerst had.