Gebruikerslimiet & kosten

  • 2 November 2023
  • 1 reactie
  • 146 Bekeken

Badge

Vandaag om 19:26 werd ik ineens verrast door een bericht van Simpel dat ik 80% van mijn bundel verbruikt heb. 
Binnen een paar minuten was het ineens 100% en werd mijn abonnement geblokkeerd. Om 19:38 kreeg ik een e-mail dat ik €40,- moest betalen om dit op te heffen. Huh? Wat gebeurt hier eigenlijk?! Eigenlijk te snel betaald want de blokkade is opgeheven en kan nu EXTRA MB’s KOPEN. Jaja, kopen. Klantenservice gebeld maar daar schoot ik ook niks mee op. Toen ik vroeg wat ik nu eigenlijk betaald had, zei ze dus dat ik nu MB’s extra kan kopen. En dus nog meer betalen per maand.. Heb dus eigenlijk betaald voor niks! Diefstal is het en een laf verdienmodel van Simpel. 


1 reactie

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Pien 

Welkom op de Community!

Vervelend dat je internet hard gegaan is. Ik kan me goed voorstellen dat je hier niet blij mee bent, bij snel verbruik lopen de kosten natuurlijk hard op. Je geeft aan contact te hebben gehad met de klantenservice, wat jou geen fijne uitkomst gaf. Ik begrijp dat dit niet het antwoord is dat je gehoopt had.

Wegens privacy mogen en kunnen wij niet zien waaraan iemand zijn of haar data verbruikt. Alles wat je ziet wordt geregistreerd vanuit de simkaart. Ik kan je wel enkele tips geven om dit te controleren op het toestel en dit verbruik te verminderen. Indien de mobiele data aanstaat op het toestel kan het, afhankelijk van de instelling, altijd verbinding maken met het internet. Dit noemen we ook wel sluipverbruik. Hierbij kan je denken aan automatische updates, bijwerken van apps en/of het binnen halen van gegevens, berichten en/ of e-mails, bijvoorbeeld. Om dit verbruik tegen te gaan kan je wat aanpassen in de instelling van het toestel zelf. Je hebt namelijk de mogelijkheid om automatische updates uit te zetten of alleen toestemming te geven wanneer het toestel met het WIFI netwerk verbonden is. Óók kan je het verversen van apps op de achtergrond uitschakelen. De telefoon zal dan niet meer zo vaak de apps bijwerken en/ of berichten binnen halen. Ook is het aan te raden een Plafond in te stellen. Dit zorgt er voor dat alles wat voor buitenbundelkosten zorgt, boven het ingestelde bedrag, wordt geblokkeerd. Dit kan vanaf €10,00 maar zorgt ervoor dat het verbruik zelf stopt wanneer dit bereikt is. Dit kan je doen via de Mijn Simpel pagina of app van dit telefoonnummer.

Hoe werkt het gebruikerslimiet eigenlijk en wat betekende dit in jouw geval? Om onze klanten extra te beschermen tegen hoge kosten hebben we een extra standaard limiet ingesteld dat oploopt in niveaus. Het basisniveau is €50,00. Als je het limiet hebt bereikt kun je geen diensten meer gebruiken die voor extra kosten zorgen. Wil je wel blijven bellen, sms’en en/of internetten buiten de bundel? Dan vragen we een aanbetaling op je factuur. Zodra je dit voorschot betaalt wordt de blokkade van je simkaart verwijderd. Als je het voorschot niet betaalt wordt de blokkade automatisch opgeheven op de dag dat je nieuwe bundels in gaan. Door de aanbetaling uit te voeren, schroef je het limiet een stapje op om weer gebruik te kunnen maken. Aanbetalen is niet verplicht, andere diensten binnen de bundel welke nog beschikbaar zijn, blijven te gebruiken, geen zorgen!

Ik kan goed begrijpen dat het voelt alsof je voor niets betaald hebt, maar er is betaald voor de verbruikte MB's. Wil je er toch nog even over kletsen? Dan mag je contact met ons opzoeken. 

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

 

Reageer