Helaas heb ik problemen met mijn toestel want ook met nieuwe simkaart geen internet via Simpel. Ik kan wél bellen. Gek genoeg gaan er wel af en toe mb’s af, zelfs als ik mobiel internet uit heb staan. Ik vraag me af hoe dat mogelijk is. Ik heb een klein abonnement, 500 mb en er is al 50 vanaf in een paar dagen, terwijl ik dus zelf niet kan internetten.
Geen internet, toch gaan er af en toe mb’s en kb’s af
Beste antwoord door Raveena
Goedemiddag,
Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je geen internetverbinding hebt via Simpel, ondanks dat je een nieuwe simkaart hebt geplaatst en wél kunt bellen.
Dat er toch MB’s worden verbruikt terwijl mobiel internet uit staat, kan verschillende oorzaken hebben. Sommige toestellen maken op de achtergrond alsnog verbinding voor systeemupdates, locatiegegevens of apps die automatisch synchroniseren en zelfs als mobiel internet ogenschijnlijk is uitgeschakeld. Ook kan het zijn dat wifi-assistentie of slimme datastand actief is, waardoor je toestel automatisch overschakelt naar mobiele data als de wifi-verbinding zwak is.
We adviseren je om het volgende te controleren:
Zet wifi-assistentie of slimme datastand uit in je instellingen
Controleer of mobiele data echt volledig is uitgeschakeld
Kijk of er apps zijn die op de achtergrond data gebruiken
Controleer je verbruik via Mijn Simpel om te zien wanneer en hoeveel MB’s zijn verbruikt
Mocht het probleem blijven bestaan, neem dan contact op met onze klantenservice via Mijn Simpel of per e-mail. We helpen je graag verder.
Met vriendelijke groet,
Raveena
Team Simpel
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.