Skip to main content
Antwoord

Geen internet, toch gaan er af en toe mb’s en kb’s af

• September 5, 2025
  • 4 reacties
  • 41 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Helaas heb ik problemen met mijn toestel want ook met nieuwe simkaart geen internet via Simpel. Ik kan wél bellen. Gek genoeg gaan er wel af en toe mb’s af, zelfs als ik mobiel internet uit heb staan. Ik vraag me af hoe dat mogelijk is. Ik heb een klein abonnement, 500 mb en er is al 50 vanaf in een paar dagen, terwijl ik dus zelf niet kan internetten.

Beste antwoord door Raveena

Goedemiddag, 

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je geen internetverbinding hebt via Simpel, ondanks dat je een nieuwe simkaart hebt geplaatst en wél kunt bellen.

Dat er toch MB’s worden verbruikt terwijl mobiel internet uit staat, kan verschillende oorzaken hebben. Sommige toestellen maken op de achtergrond alsnog verbinding voor systeemupdates, locatiegegevens of apps die automatisch synchroniseren en zelfs als mobiel internet ogenschijnlijk is uitgeschakeld. Ook kan het zijn dat wifi-assistentie of slimme datastand actief is, waardoor je toestel automatisch overschakelt naar mobiele data als de wifi-verbinding zwak is.

We adviseren je om het volgende te controleren:

Zet wifi-assistentie of slimme datastand uit in je instellingen

Controleer of mobiele data echt volledig is uitgeschakeld

Kijk of er apps zijn die op de achtergrond data gebruiken

Controleer je verbruik via Mijn Simpel om te zien wanneer en hoeveel MB’s zijn verbruikt

Mocht het probleem blijven bestaan, neem dan contact op met onze klantenservice via Mijn Simpel of per e-mail. We helpen je graag verder.

Met vriendelijke groet,

Raveena 

Team Simpel

4 reacties

Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 5, 2025

Goedemiddag, 

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je geen internetverbinding hebt via Simpel, ondanks dat je een nieuwe simkaart hebt geplaatst en wél kunt bellen.

Dat er toch MB’s worden verbruikt terwijl mobiel internet uit staat, kan verschillende oorzaken hebben. Sommige toestellen maken op de achtergrond alsnog verbinding voor systeemupdates, locatiegegevens of apps die automatisch synchroniseren en zelfs als mobiel internet ogenschijnlijk is uitgeschakeld. Ook kan het zijn dat wifi-assistentie of slimme datastand actief is, waardoor je toestel automatisch overschakelt naar mobiele data als de wifi-verbinding zwak is.

We adviseren je om het volgende te controleren:

Zet wifi-assistentie of slimme datastand uit in je instellingen

Controleer of mobiele data echt volledig is uitgeschakeld

Kijk of er apps zijn die op de achtergrond data gebruiken

Controleer je verbruik via Mijn Simpel om te zien wanneer en hoeveel MB’s zijn verbruikt

Mocht het probleem blijven bestaan, neem dan contact op met onze klantenservice via Mijn Simpel of per e-mail. We helpen je graag verder.

Met vriendelijke groet,

Raveena 

Team Simpel

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Lezer
  • September 8, 2025

Beste Raveena,

Ik heb bij wifi-assistentie gekeken, voorheen kon ik die aan- en uitzetten maar nu is ie zwak aangegeven en kan ik hem niet aan- of uitzetten. Ik heb een nieuw toestel besteld en wacht af of daar wel mobiel internet mee mogelijk is. Daarna gaat oude toestel terug naar verkoper, er zit nog garantie op. Bedankt voor de verdere uitleg!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Lezer
  • September 8, 2025

Beste Raveena,

Ik heb de simkaart in een nieuwe telefoon geprobeerd. Ik had ongeveer een uur mobiel internet, daarna niet meer. Ik denk dat ik toch maar een andere mobiele aanbieder ga kiezen want ik heb het idee dat het probleem ergens bij jullie zit…

Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • September 9, 2025

Beste ​@Mirte

Bedankt voor je terugkoppeling. We vinden het vervelend dat je opnieuw problemen ervaart met mobiel internet, ondanks dat je al een nieuw toestel hebt geprobeerd. Onze oprechte excuses voor het ongemak.

We willen dit graag nog één keer samen met jou onderzoeken telefonisch of via onze social kanalen, zodat we kunnen uitsluiten waar het probleem precies zit. Soms ligt het aan een instelling, een simkaartfout of iets in de netwerkconfiguratie, en dat lossen we het liefst direct met je op.

Mocht het ondanks dat niet lukken om het probleem op te lossen, dan heb je uiteraard het recht om over te stappen naar een andere aanbieder. We hopen natuurlijk dat het niet zover hoeft te komen, maar respecteren je keuze volledig.

Laat je het ons weten als je het onderzoek samen wilt oppakken? We staan voor je klaar.

Met vriendelijke groet,

Raveena 

Team Simpel