Beantwoord

Geen melding bij plafondbereik

  • 23 May 2020
  • 1 reactie
  • 290 Bekeken

Badge

Ik krijg volgens Simpel een melding bij 80% en 100% dat mijn plafond is bereikt. Hier hebben we lang om moeten vragen, want we kregen niet de verplichte sms. Maar in de praktijk is het nog steeds niet zo. Dus pas op! Ik krijg een melding dat mijn internet MB’s bijna op zijn. Dat is fijn. Maar de teller loopt dan gewoon door. En weer zit ik tegen mijn plafond aan. Gelukkig staat die aan, anders lopen de kosten ten guste van Simpel gewoon oneindig door. Wat je wilt, is een melding dat je bijna je bundel hebt verbruikt! Dat wordt niet gemeld, maar alleen dat je MB’s bijna op zijn. Simpel: kunnen jullie ook gewoon melden dat de bundel bijna op is? Jullie versturen nu toch een bericht, maar niet een duidelijke waardoor er nog steeds meer kosten worden gemaakt...

icon

Beste antwoord door Phil 25 May 2020, 14:28

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4
Badge +8

Hi @Chiel!

Goed dat je het aangeeft, deze situatie kan ik mij nog herinneren en ik was in de veronderstelling dat alles in orde was.

Overigens moet ik eerlijk bekennen dat het mij enigszins onduidelijk is waar je precies op doelt. Je geeft eerst namelijk aan dat je een melding krijgt dat je internet MB’s bijna op zijn en vervolgens dat je een melding zou willen ontvangen dat je bijna je bundel hebt verbruikt. In mijn optiek komt dat nagenoeg op hetzelfde neer.

Er worden verschillende meldingen uitgestuurd. Met betrekking tot je Plafond, mits deze is ingesteld, krijg je een melding wanneer je het ingestelde plafondbedrag bijna hebt bereikt en wanneer je het plafondbedrag daadwerkelijk hebt bereikt. Belangrijk hierbij is dat het Plafond en het ingestelde bedrag betrekking hebben op je gehele maandbedrag(inclusief vaste abonnementskosten). Stel dat je dus een Plafond van €10,00 hebt ingesteld, dan ontvang je bij circa €8,00 aan kosten een bericht dat je Plafond bijna bereikt is en je ontvangt een bericht wanneer je het maximumbedrag van je Plafond bereikt hebt.

Naast bovenstaande meldingen ontvang je ook nog meldingen die enkel betrekking hebben op je internetbundel. Daarbij krijg je meldingen bij 80% en 100% verbruik. 

Ik hoop dat bovenstaande het een en ander verduidelijkt maar schroom niet om hier nog vragen te stellen indien je die hebt!

Groetjes,

Phil 

Reageer