Skip to main content
Beantwoord

Geen verbinding met het internet

  • 5 July 2024
  • 3 reacties
  • 109 Bekeken

Ik bezit twee Samsung telefoons, en kan daarmee niet op het internet, Bij bijde een fabriekreset doorgevoerd en tocht geen internet. Danbij beide U toestel instellingen geprobeerd en geen internet.

Wifi, bellen en gebeld worden gaan gewoon goed, en verder ook geen problemen met de ingestelde apps.

Kan dit aan de Simkaard liggen dat deze stuk is?

 

3 reacties

Reputatie 1
Badge +3

Hi @JCMGeerts,

 

Begrijpelijk dat je hier vragen over hebt, vooral ook aangezien het probleem zich ook in meerdere toeslellen voordoet.

Ik kan me ook voorstellen dat je dit graag,zo snel mogelijk opgelost wil hebben.

Zo jou voor mij de onderstaande stappen door willen nemen, om na te gaan of dit het probleem verhelpt?

1. Controleer of je toestel up-to-date is en start je toestel opnieuw op. 

2. Controleer via https://www.simpel.nl/netwerk/dekkingskaart of er een storing gaande is het gebied waar je op dat moment bent. 

3. Controleer of de instelling 'mobiele gegevens of mobiele data' aanstaat, deze instelling kan je terugvinden bij de internetinstellingen van je toestel 

4. Controleer in het Simpel account of het Internet op Aan staat bij het tabblad Instellingen.  

5. Controleer of er geen datalimiet aanstaat bij de internetinstellingen in je toestel.  

6. Ook raad ik je aan om de zogeheten APN-instellingen te controleren. Vaak staan deze instellingen ingesteld op het netwerk van Odido (T-Mobile), maar het is beter om dit om aan te passen naar die van Simpel. Via onze toestelhulp, kan je dit opnieuw correct instellen:  

https://www.simpel.nl/klantenservice/toestelhulp 

Je zoekt je eigen toestel op of je kiest hetzelfde merk en vervolgens ga je naar Internet > handmatig instellen om de APN opnieuw in te stellen. 

 

Groet, Jahduar

Simpel

 

Badge

THKS, Ik ben er gisteren heel toevallig achter gekomen wat de oorzaak is. In het Simpel account stond Internet op uit, In de 10 jaar dat ik dit nummer heb ik dat niet gedaan. Wel voice, info, ect. UIT maar internet niet. Hoe kan dit gebeurt zijn ?

Reputatie 1
Badge +3

Hi @JCMGeerts,

 

Fijn om te lezen dat het probleem opgelost is. 

Het is inderdaad wel vreemd dat internet uit staat, terwijl je dit niet zelf hebt gedaan.

Ik kijk graag met je mee. Zou je mij hierover een privébericht kunnen sturen?

 

Groet, Jahduar

Simpel

Reageer