Beantwoord

Heoveel Mb's heb ik nou gebruikt?

  • 13 May 2019
  • 1 reactie
  • 2366 Bekeken

Badge
Simpel.nl geeft steeds aan hoeveel Mb's ik in 1 hele maand heb verbruikt. Dus als het nu 13 mei is geeft zij aan dat ik in 1 maand (dus vanaf medio april) heb verbruikt. Ik wil nu weten hoeveel Mb's ik van 1 mei tot 13 mei heb verbruikt zodat ik weet of ik meer moet bijbestellen of dat ik een boete krijg. Hoe wwrkt dit eigenlijk?? Groet, Rachel.
icon

Beste antwoord door Snowboard 13 May 2019, 18:30

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Hi Rachel / Chelli2

Ik zal je vertellen hoe ik het benader.

Eerst sluit je de apps (regelmatig) goed af.
Mijn simpel (app) is indicatief, verschillende datasessies zijn mogelijk actief.

Je kijkt op mijn simpel app hoeveel MB je hebt gebruikt, dit is je uitgangspunt.

Afhankelijk van je telefoon stel je een waarschuwing en 80/90% limiet in alsook de looptijd van een databundel.

Je installeert een datamanager app (My Datamanager) ook die stel je in, de limiet op 80/90% en ook de looptijd. Je kunt bij deze ook instellen hoeveel MB je al verbruikt hebt.
Je ziet dus ook wat nog resteert.

Je ontvangt bij 80 en 100% dataverbruik van je bundel een waarschuwing. Neem deze goed ter harte.

Wanneer je monitort zie je wanneer je een data aanvuller het beste kunt kopen. Je kunt ook de 80% waarschuwing aanhouden als moment van aankoop van een aanvuller.

Persoonlijk zou ik kiezen voor zelf monitoren via de app.

Lees ook even over de bescherming tegen hoge kosten die het plafond biedt.

Reageer