Beantwoord

Het aangegeven internetgebruik klopt niet met de factuur

  • 24 February 2023
  • 2 reacties
  • 133 Bekeken

In het dashboard zie ik een aangegeven verbruik van 10300 MB terwijl erop de factuur een verbruik van 1700,49 MB staat. Hoe kan dit?

icon

Beste antwoord door Charlie 24 February 2023, 10:48

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3
Badge +8

Hi @MaraSchalkx,

 

Vervelend dat er hier een verschil in zit! 

 

Welk ‘dashboard’ je bedoelt, is mij niet helemaal duidelijk. Dit zou het dashboard in jouw toestel kunnen zijn of het dashboard (overzicht van tegoed) in jouw Mijn Simpel pagina. Daarom geef ik een antwoord op beide opties. Mocht het toch om een ander dashboard gaan, laat je het dan even weten?

 

  • Het dashboard van jouw toestel:

Het kan zijn dat het verbruik dat jouw toestel bijhoudt afwijkt van het verbruik van Simpel. Dit komt vaak omdat het toestel een andere bundelperiode aanhoudt dan Simpel. In dit geval raad ik je aan om de periode die bijgehouden wordt op elkaar af te stellen. Zo voorkom je dat hier een verschil in zit. 

  • Het dashboard (overzicht van tegoed) in jouw Mijn Simpel pagina:

Op jouw Mijn Simpel pagina zie je in de cirkel het tegoed dat je nog over hebt. Dit kan een aantal minuten achterlopen in vergelijking met hetgeen dat je ziet als je de verbruiksspecificaties opent. De verbruiksspecificaties laat namelijk enkel afgeronde internetsessies zien. Mocht er een internetsessie op dat moment actief zijn, dan zie je deze niet in het overzicht terug. De oplossing hiervoor is het toestel opnieuw op te starten. Hiermee rond je de huidige internetsessie af en kan dit verbruik bijgewerkt worden. Overigens benoem ik nog wel even graag dat het overzicht van de Mijn Simpel pagina over de huidige bundelperiode gaat, waar de factuur over de afgelopen bundelperiode gaat. 

 

Hopelijk kun je hiermee het verschil verklaren! 

 

Groet, Charlie

Simpel

Hi @MaraSchalkx,

 

Vervelend dat er hier een verschil in zit! 

 

Welk ‘dashboard’ je bedoelt, is mij niet helemaal duidelijk. Dit zou het dashboard in jouw toestel kunnen zijn of het dashboard (overzicht van tegoed) in jouw Mijn Simpel pagina. Daarom geef ik een antwoord op beide opties. Mocht het toch om een ander dashboard gaan, laat je het dan even weten?

 

  • Het dashboard van jouw toestel:

Het kan zijn dat het verbruik dat jouw toestel bijhoudt afwijkt van het verbruik van Simpel. Dit komt vaak omdat het toestel een andere bundelperiode aanhoudt dan Simpel. In dit geval raad ik je aan om de periode die bijgehouden wordt op elkaar af te stellen. Zo voorkom je dat hier een verschil in zit. 

  • Het dashboard (overzicht van tegoed) in jouw Mijn Simpel pagina:

Op jouw Mijn Simpel pagina zie je in de cirkel het tegoed dat je nog over hebt. Dit kan een aantal minuten achterlopen in vergelijking met hetgeen dat je ziet als je de verbruiksspecificaties opent. De verbruiksspecificaties laat namelijk enkel afgeronde internetsessies zien. Mocht er een internetsessie op dat moment actief zijn, dan zie je deze niet in het overzicht terug. De oplossing hiervoor is het toestel opnieuw op te starten. Hiermee rond je de huidige internetsessie af en kan dit verbruik bijgewerkt worden. Overigens benoem ik nog wel even graag dat het overzicht van de Mijn Simpel pagina over de huidige bundelperiode gaat, waar de factuur over de afgelopen bundelperiode gaat. 

 

Hopelijk kun je hiermee het verschil verklaren! 

 

Groet, Charlie

Simpel

Charlie,

het is helemaal duidelijk.

Reageer