F.A.Q.

Hoe kan het dat ik MB’s verbruik terwijl ik op Wi-fi zit?

  • 11 January 2019
  • 5 reacties
  • 2544 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Het kan voorkomen dat je thuis verbonden bent met je Wi-Fi netwerk, maar er toch MB’s van je bundel af gaan zonder dat je er erg in hebt. Hoe kan dit precies? De Andriod en IOS toestellen hebben een instelling die ervoor zorgt dat je toestel verbinding maakt met het sterkste beschikbare netwerk. Als deze instelling aanstaat en je Wi-Fi wegvalt of zwak is schakelt je toestel automatisch over naar het 4G netwerk. Wanneer je bijvoorbeeld Netflix aan het kijken bent zie je de notificaties per sms over het verbruik van je internetbundel niet binnenkomen en voor je het weet is je bundel op. Dit kan je voorkomen door de volgende instructies te doorlopen:

iOS
1. Ga naar de Instellingen toe
2. Kies voor Mobiel netwerk
3. Scroll helemaal naar beneden
4. Hier zie je Wifi-assistentie staan. Wanneer het knopje groen is, staat de instelling aan. Klik eenmalig om de instelling uit te zetten.

Android
1. Ga naar de Instellingen toe
2. Kies voor Verbindingen
3. Selecteer Wi-Fi
4. Kies voor de 3 puntjes die rechts bovenaan in het scherm staan en klik op geavanceerd
5. Hier zie je Slimme netwerkwissel / Wi-fi automatisch inschakelen staan.


5 reacties

Badge

Dit staat bij mij uit en toch worden er mbs afgehaald, echt te ergerlijk. Zodra mijn abonnement verlopen is vertrek ik naar een andere provider, simpel zat

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Astrid 68,

 

Vervelend dat er MB's worden verbruikt! 

 

De simkaart registreert toch verbruik op het netwerk. Mocht je zeker willen zijn dat er geen MB's verbruikt kunnen worden, dan raad ik je aan het internet via de Mijn Simpel pagina uit te zetten. 

 

Ik vind het erg jammer om te lezen dat je wilt overstappen naar een andere provider! 

 

Groet, Charlie

Simpel

Badge

Ik heb het internet uitstaan. Desondanks trekt hij er s nachts heel veel af. 

Ja ik vind het ook jammer, als dit alles goed zou gaan, was ik gewoon gebleven, maar deze stress is het me niet waard. 

Reputatie 4
Badge +8

Ik heb het internet uitstaan. Desondanks trekt hij er s nachts heel veel af. 

Ja ik vind het ook jammer, als dit alles goed zou gaan, was ik gewoon gebleven, maar deze stress is het me niet waard. 

Het is inderdaad niet fijn als je daar stress door ervaart. Jammer om te lezen dat je door deze situatie bent overgestapt. Ik raad je echter wel aan om je instellingen goed na te lopen. Wanneer de mobiele internetverbinding uitgeschakeld staat kan je simkaart namelijk geen dataverbruik registeren. Het feit dat het wel gebeurd is wekt de indruk dat de mobiele internetverbinding niet (volledig) uit heeft gestaan en in dat geval maak je een vergelijkbare situatie bij een andere provider ook mee. 

Badge

Alles stond wel degelijk volledig uit. Ik controleer dat vaak. Het gaat nu een paar dagen goed, maar ik blijf opletten. Ik had dit vorig jaar bij Vodafone nooit, ook niet als het internet aan stond. 

Reageer