Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik achterhalen welke websites ik heb bezocht en wat dat aan verbruik betekent

Anguss

In MijnSimpel staat per dag een verbruik aan Internetbezoek genoemd. Dat getal laat zich niet uitsplitsen. Ik wil graag weten welke websites de hoge verbruiksdata hebben vberoorzaakt. Noch via de pc en ook niet via mijn mobiel kan ik dat inkijken. Wie weet hoe dat wél kan?

• Superster
  • 26 maart 2025

Hi ​@Anguss 

Alleen al de vraag in je topic titel klopt niet en wat de provider(s) noemen internet(gebruik) is in feite onzin, een verkeerd woord. Ik prefereer gegevensgebruik of data.

Het antwoord op jouw vraag.

In principe NIEMAND. je kunt wel in de browser via instellingen je geschiedenis idd inzien. 

Anguss schreef:

Ik wil graag weten welke websites de hoge verbruiksdata hebben vberoorzaakt. 
Noch via de pc en ook niet via mijn mobiel kan ik dat inkijken. Wie weet hoe dat wél kan?

Feit is gewoon dat je telefoon continu verbindingen maakt om het systeem draaiend te houden en dus data verbruikt. Verschillende apps waaronder ook de browser voor het bezoek aan websites (internet) mede afhankelijk van merk en type telefoon generen dataverbruik.

Een ingebouwde datamonitor en/of een datamanager app geeft een beeld wat er precies en waardoor aan data is verbruikt afhankelijk van merk en type telefoon. 

Dus kernpunt in het lange verhaal 😉 is. 

Belangrijke basis in het grote verhaal is dus merk en type telefoon qua verbruik, besparing van data en natuurlijk de gebruiker van de smartphone plus instellingen, eenvoudig gezegd om het niet te ingewikkeld te maken. 

Anguss
  • Lezer
  • 26 maart 2025

Ik kan via instellingen op mijn mobiel wel achterhalen dat ik in korte tijd bijna 18GB heb verbruikt via Chrome…………….ik moet dan voor die betreffende dag(-en) via mijn internet-geschiedenis zien te achterhalen welke sites samen hebben gezorgd voor het erg hoge verbruik. dat is geen doen omdat je op een dag zovele sites aanklikt die amper verbruik opleveren is mij bekend. ooit zag ik bij mijn internetprovider een keurige specificatie staan van hoeveel elke website aan verbruik betekende. Helaas kan dat via mijn mobiel niet. Ik heb deze maand voor het eerst vele filmpjes op Facebook bekeken van Got Talent-shows, en ook op youtube zelf een paar maal een wat langere videosessie van een opgenomen live-optreden, deze beide zullen wel enotrme verbruikscijfers hebben gegeven…. 

• Superster
  • 26 maart 2025
Anguss schreef:

. ooit zag ik bij mijn internetprovider een keurige specificatie staan van hoeveel elke website aan verbruik betekende.

Vanwege privacywetgeving mag en kan een provider dat helemaal niet. De provider(s) mogen zelfs niet registreren welke apps jij gebruikt.

Wel mag een provider registreren hoeveel data is verbruikt en wanneer. Verder zou ik zeggen lees mijn verhaal nog maar eens door en er zijn ook verschillende websites boordevol goede informatie. En verder niet alles geloven wat vanuit de provider wordt geschreven. Veel klopt maar niet alles. 😀🙂

Bedankt ​@Anguss voor de terugkoppeling.

Reageer