Wij zijn al jaren tevreden klant bij Simyo. Echter, na onze laatste ervaring, willen we overstappen.
Ik heb een bundel van 6 GB. Op 6 juni verdween er ineens 35 GB aan data. Aangezien mijn telefoon in een kluisje lag, was dit voor mij een raadsel.
Totdat ik erachter kwam dat een App (Malwarebytes), zonder mijn toestemming, ineens abnormaal veel data had gedownload. Via forums op tweakers.net, het Malwarebytes forum en Reddit kwam ik erachter dat Malwarebytes op die datum een corrupte database update had uitgevoerd. Ik was niet de enige gedupeerde.
Ondanks het feit dat we op onze telefoons hebben ingesteld dat alle updates, systeem updates en app updates etc. alleen via Wifi mogen worden bijgewerkt, omzeilde Malwarebytes deze opdracht waardoor er op 6 juni 35 GB via het mobiele netwerk werd gedownload en bij mijn vrouw 8 GB.
Onze bundel betrof 6 respectievelijk 2 GB.
We kregen een rekening gepresenteerd met 3 nullen omdat onze bundels, buiten onze schuld om, ver waren overschreden. We waren ons rot geschrokken!
Gelukkig was Simyo zeer coulant en werden de kosten verlaagd naar in totaal 160 euro. Daar zijn we Simyo ook zeer dankbaar voor.
Wij vroegen Simyo of het mogelijk was om een data Plafond in te voeren? Dat was niet mogelijk. De enige mogelijkheid was om mobiel internet uit te zetten. Dan heb je dus niets aan je telefoon!
Om dit (voor een volgende keer) te voorkomen zijn we op zoek naar een goede provider waarbij we een limiet kunnen instellen voor het gebruik van mobiele data.
Heeft Simpel de mogelijkheid om een plafond in te stellen voor mobiele data en zijn er mensen die daar gebruik van maken.
Alvast bedankt voor jullie hulp en antwoorden.
Vriendelijke groeten van Tony.