Beantwoord

Hoge rekening door abnormaal dataverbruik

  • 9 June 2023
  • 3 reacties
  • 293 Bekeken

Wij zijn al jaren tevreden klant bij Simyo. Echter, na onze laatste ervaring, willen we overstappen. 

Ik heb een bundel van 6 GB. Op 6 juni verdween er ineens 35 GB aan data. Aangezien mijn telefoon in een kluisje lag, was dit voor mij een raadsel. 

Totdat ik erachter kwam dat een App (Malwarebytes), zonder mijn toestemming, ineens abnormaal veel data had gedownload. Via forums op tweakers.net, het Malwarebytes forum en Reddit kwam ik erachter dat Malwarebytes op die datum een corrupte database update had uitgevoerd. Ik was niet de enige gedupeerde.

Ondanks het feit dat we op onze telefoons hebben ingesteld dat alle updates, systeem updates en app updates etc. alleen via Wifi mogen worden bijgewerkt, omzeilde Malwarebytes deze opdracht waardoor er op 6 juni 35 GB via het mobiele netwerk werd gedownload en bij mijn vrouw 8 GB. 
Onze bundel betrof 6 respectievelijk 2 GB. 

We kregen een rekening gepresenteerd met 3 nullen omdat onze bundels, buiten onze schuld om, ver waren overschreden. We waren ons rot geschrokken!

Gelukkig was Simyo zeer coulant en werden de kosten verlaagd naar in totaal 160 euro.  Daar zijn we Simyo ook zeer dankbaar voor. 

Wij vroegen Simyo of het mogelijk was om een data Plafond in te voeren? Dat was niet mogelijk. De enige mogelijkheid was om mobiel internet uit te zetten. Dan heb je dus niets aan je telefoon! 

Om dit (voor een volgende keer) te voorkomen zijn we op zoek naar een goede provider waarbij we een limiet kunnen instellen voor het gebruik van mobiele data. 
 
Heeft Simpel de mogelijkheid om een plafond in te stellen voor mobiele data en zijn er mensen die daar gebruik van maken. 

Alvast bedankt voor jullie hulp en antwoorden. 

Vriendelijke groeten van Tony. 
 

icon

Beste antwoord door Janine 30 June 2023, 13:50

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Tony 

Welkom op onze Community!

Allereerst sorry dat je bericht niet eerder behandeld is, wegens onbekende reden kwam je bericht in onze spam terecht. 

Dat klinkt als een super nare situatie zeg. Wel fijn dat ze coulant geweest zijn, maar het blijft een hoop geld. Helaas komt het voor dat de technologie van tegenwoordig ons in de steek laat: moderne smartphones kunnen veel data verbruiken op de achtergrond. Maar geen zorgen! (Misschien heb je het inmiddels al gevonden) Wij bieden bij Simpel wel de optie om een Plafond in te stellen. Dit Plafond kost €0,50 per maand en kan worden ingesteld vanaf €10,00. Hoe werkt dit in de praktijk? 

Stel je kiest de prachtige meest-gekozen €10,00 bundel, en stelt het Plafond in op €10,00, dan zal je verbruik stoppen op het moment dat je bundel verbruikt is. Je krijgt bericht per sms hierover en kan het Plafond ten alle tijden omhoog schakelen of even uitzetten als dit nodig is. Zo ben je beschermd tegen hoge kosten.

Los hiervan hebben we bij Simpel een extra bescherming ingesteld. In eerste instantie kan je zonder Plafond slechts buitenbundelkosten maken tot €50,00. Heb je dit bereikt? Dan blokkeren wij de boel voor extra kosten zodat het niet immens hoog oploopt. Bij bereiken van dit limiet krijg je bericht per mail met de vraag of je de blokkade wil opheffen. Door middel van een aanbetaling wordt het limiet dan opgeschroefd naar €100,00 en zo voort. 

Zoals je ziet hebben we bij Simpel dus meerdere manieren om je te beschermen tegen onnodig hoge kosten, ik hoop daarom dat dit je overtuigt om over te stappen naar ons.

Mocht je nog twijfelen, dan raad ik je aan ook andere zaken mee te nemen in je besluit. Zo hebben we namelijk een uitstekende klantenservice-bereikbaarheid. Van maandag tot en met vrijdag zitten we voor je klaar tussen 09:00 en 21:00. Aanvullend zijn we er op de zaterdag tussen 10:00 en 17:00. Dat kunnen niet veel budgetproviders zeggen 😉.

Fijne dag gewenst!

Groetjes,

Janine

Simpel

 

 

Reputatie 6

Hier staat nog wat extra informatie over het plafond. 

https://www.simpel.nl/controle-over-je-kosten

Hey @Tony 

Welkom op onze Community!

Allereerst sorry dat je bericht niet eerder behandeld is, wegens onbekende reden kwam je bericht in onze spam terecht. 

Dat klinkt als een super nare situatie zeg. Wel fijn dat ze coulant geweest zijn, maar het blijft een hoop geld. Helaas komt het voor dat de technologie van tegenwoordig ons in de steek laat: moderne smartphones kunnen veel data verbruiken op de achtergrond. Maar geen zorgen! (Misschien heb je het inmiddels al gevonden) Wij bieden bij Simpel wel de optie om een Plafond in te stellen. Dit Plafond kost €0,50 per maand en kan worden ingesteld vanaf €10,00. Hoe werkt dit in de praktijk? 

Stel je kiest de prachtige meest-gekozen €10,00 bundel, en stelt het Plafond in op €10,00, dan zal je verbruik stoppen op het moment dat je bundel verbruikt is. Je krijgt bericht per sms hierover en kan het Plafond ten alle tijden omhoog schakelen of even uitzetten als dit nodig is. Zo ben je beschermd tegen hoge kosten.

Los hiervan hebben we bij Simpel een extra bescherming ingesteld. In eerste instantie kan je zonder Plafond slechts buitenbundelkosten maken tot €50,00. Heb je dit bereikt? Dan blokkeren wij de boel voor extra kosten zodat het niet immens hoog oploopt. Bij bereiken van dit limiet krijg je bericht per mail met de vraag of je de blokkade wil opheffen. Door middel van een aanbetaling wordt het limiet dan opgeschroefd naar €100,00 en zo voort. 

Zoals je ziet hebben we bij Simpel dus meerdere manieren om je te beschermen tegen onnodig hoge kosten, ik hoop daarom dat dit je overtuigt om over te stappen naar ons.

Mocht je nog twijfelen, dan raad ik je aan ook andere zaken mee te nemen in je besluit. Zo hebben we namelijk een uitstekende klantenservice-bereikbaarheid. Van maandag tot en met vrijdag zitten we voor je klaar tussen 09:00 en 21:00. Aanvullend zijn we er op de zaterdag tussen 10:00 en 17:00. Dat kunnen niet veel budgetproviders zeggen 😉.

Fijne dag gewenst!

Groetjes,

Janine

Simpel

 

 

Beste Janine, 

Bedankt voor de verlate reactie en heldere uitleg.
Ik had al zo’n vermoeden dat mijn bericht door omstandigheden niet op tijd bij jullie is beland. 

Na het lezen van de geweldige reviews op o.a, Trustpilot hadden wij besloten om over te gaan naar Simpel. 
Op 10 juli a.s. gaan ik en mijn vrouw over voor het 10 euro abonnement. 
Met dit abonnement gaan we gebruik maken van het plafond om hoge rekeningen te voorkomen. 

Wij verheugen ons erop om weer zorgeloos onze telefoontoestellen te gebruiken.

Tot de 10e! 

Reageer