Beantwoord

hoog internetgebruik

  • 3 May 2023
  • 3 reacties
  • 289 Bekeken

Vandaag kreeg ik een sms bericht dat mijn mobiele data op was en mijn plafond bijna was bereikt. Ik schrok hier van en ben naar mijn verbruik van de afgelopen tijd gaan kijken. Nu zag ik dat 27 april van 21:15 tot 03:15 uur in de nacht meer dan 4000 mb is gebruikt. Dit is heel vreemd. Ik ben die avond thuis geweest en wij hebben gewoon WiFi thuis. Hoe kan het dat er in de nacht ineens zoveel om is gebruikt. Dit is 2/3 van mijn bundel en die tijden zijn heel vreemd want toen sliep ik. Weten jullie hoe dit komt

 

groet, renske

icon

Beste antwoord door Janine 4 May 2023, 13:53

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Renskescreaties 

Welkom op onze Community!

Erg vervelend dat je MB's in rook zijn opgegaan buiten jouw eigen bewuste doen om. Vanwege privacy regelingen is het voor ons niet mogelijk om exact in te zien waar je MB's aan verbruikt zijn. Wij mogen enkel bijhouden op welke momenten je verbruik begint en stopt en hoeveel daarbij verbruikt wordt. Ik raad je aan om de instellingen van je telefoon te controleren. Wellicht dat je daar terug kan zien welke app(s) er qua verbruik uitspringt. Je kan ook apps zoals datatracker/datamanager downloaden om hier meer zicht in te krijgen. Je kan ook nakijken of wifi-assistentie/snelle netwerkwissel aanstaat op je toestel. Als dit het geval is, kan er stiekem gebruik worden gemaakt van je mobiele data wanneer je wifi verbinding zwak is.


Het is altijd mogelijk dat er een datasessie wordt opgestart indien je toestel aan staat. Er lopen allerlei processen op de achtergrond waar ook dataverbruik bij komt kijken. Hier hoef je niet per se iets voor te doen op het toestel. Misschien dat deze tips je kunnen helpen met het beperken van je verbruik :)

Fijne dag gewenst!

Groetjes,

Janine

Simpel

 

Goedenavond, ik regel het abonnement voor mijn moeder en zij had ook last van opeens hele hoge kosten voor MB gebruik in de eerste weken van april. Ik zie dat meerdere mensen(gedupeerde) er last van hebben, dus het lijkt mij dat er wel iets mis is. 

 

@ Renske, heeft u al andere terugkoppeling gehad dan het standaard bericht? 

 

Mvg
Cees van de Pol

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Cees van de Pol


Vervelend om te lezen dat je buitenbundel kosten hebt gemaakt. 

Echter, worden buitenbundel kosten in rekening gebracht wanneer je teveel internet verbruikt buiten de bundel. Voordat wij extra kosten in rekening brengen sturen we onze 80% en 100% waarschuwing sms'jes. Na het ontvangen van de 100% sms wordt het buiten bundel tarief gehanteerd. Je betaalt per MB buiten de bundel € 0,15 cent. Met dit tarief ben je akkoord gegaan toen je het abonnement bij ons hebt afgesloten. In jouw verbruik specificatie kan jij bekeken hoe jij het internet hebt gebruikt in de afgelopen periode. 

Om extra kosten in de toekomst te kunnen voorkomen raad ik je graag aan om het Plafond in te stellen op jouw abonnement. Ook kan je uiteraard tijdig MB aanvullers bestellen om binnen een bundel te kunnen blijven internetten. Het advies is om bij 80% een MB aanvuller aan te schaffen via Mijn Simpel. Het is daarom aan te raden om jouw mobiele gegevens uit te schakelen als je het niet meer nodig hebt. Zo bespaar je ook op jouw MB's en voorkom je dat er onnodig MB's van jouw bundel wordt afgeschreven.

Ik wens je een fijne dag. 

Groet, Noor
Simpel

Reageer