Beantwoord

Internet buiten bundel door TV kijken via mobiele data

  • 10 August 2019
  • 2 reacties
  • 1741 Bekeken

Gisteren lag Online eruit en omdat ik nog internettegoed had op de bundel (bijna 2 GB) heb ik een uurtje op mijn mobieltje TV gekeken. Tot mijn stomme verbazing kostte mij dat 50 Euro! Bij dit bedrag wordt je geblokkeerd. Inmiddels heb ik 40 Euro betaald om de blokkade op te heffen.

Het kan toch niet waar zijn dat een uurtje TV kijken buiten de bundel zo extreem veel kost? Is dit normaal of moet ik toch even contact opnemen met Simpel? Ik heb hier namelijk wel een kater van. Ik kan ook nergens op de website vinden wat het kost. Althans niet makkelijk. Iets met 15 Eurocent, maar dan nog kom ik niet aan 50 Euro. Meteen natuurlijk een plafond ingeschakeld.

De verbruiker specificatie geeft aan: 2,285.67 MB Is dit normaal voor een uurtje TV kijken op internet?
icon

Beste antwoord door Joachiem 12 August 2019, 15:42

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 2
Badge +8
Hallo en welkom op de community!

Hieronder lees je hoeveel data een bepaalde actie gemiddeld kost (let op: deze MB hoeveelheden staan niet vast maar zijn gemiddelden dus wat het ongeveer verbruikt):
• WhatsApp versturen: 0,01 MB per bericht
• Foto uploaden op Facebook: 1 MB per foto
• Muziek streamen, bijvoorbeeld via Deezer: 1 MB per minuut
• YouTube kijken: 2,5 MB per minuut
• YouTube HD kijken: 11 MB per minuut
• Live tv kijken: 10 MB per minuut
• Netflix kijken op gemiddelde kwaliteit: 700 MB per uur
• Netflix kijken op HD-kwaliteit: tot 3 GB per uur
• Netflix kijken op Ultra HD-kwaliteit: 7 GB per uur
• E-mail versturen zonder bijlage: 0,15 MB per bericht
• App downloaden: al snel 20 - 30 MB bij veelgebruikte apps

Zodra je bundel op is worden er buitenbundelkosten berekend, zie hier. Goed van je dat je een plafond hebt ingesteld, voor meer informatie over het plafond klik je hier.

Mocht je meer inhoudelijke informatie nodig hebben dan kun je even contact opnemen met onze klantenservice.

Groetjes Joachiem
Top. Dank je wel!

Reageer