Beantwoord

Internet & email instellingen Nokia C2-01


Hallo Allemaal,
Kan iemand mij helpen aan de juiste internet & email nstellingen voor een Nokia C2-01 ?
De handleiding op de Simpel website klopt niet: geeft foutmelding "dienst niet beschikbaar'

Lijkt er op dat de het aangegeven Packet-ggvnstoegpnt: internet.access.nl niet meer klopt voor deze 'domme' Nokia

HELP

THANKS !

V.
icon

Beste antwoord door Sanne 6 August 2019, 09:44

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hi Vronsky!

Voor het instellen van internet kan je de handleiding "handmatig instellen" volgen. Het toegangspunt is nog steeds "internet.access.nl". Krijg je die foutmelding al bij het invoeren, of pas als je het ingevoerde toegangspunt wil selecteren/internet in wil schakelen?

De volledige instellingen zijn:
- Profielnaam: Simpel internet
- Homepage (URL, startpagina): http://www.simpel.nl
- Naam toegangspunt: internet.access.nl
- Netwerktype: IPv4
- Proxyserveradres: Geen
- IP-adres: Automatisch
- Naam servers: Automatisch
- Beveiliging (security option): Niet beveiligd
- Verificatie: Normaal
- Gebruikersnaam: niets invullen
- Vraag om wachtwoord: nee
- Wachtwoord: niets invullen

Groet, Sanne
Hallo Sanne,
De settings die je aangeeft heb ik diverse keren ingevoerd, maar bij inschakelen van Web of Internet verschijnt telkens de foutmelding 'Dienst niet beschikbaar'.

Dit mobieltje is afkomstig van Vodafone:
kan 't zijn dat in de firmware deze functie exclusief is beperkt tot Vodafone ??
Reputatie 3
Badge +7
@Vronsky Als ik het zo lees dan lijkt het dat instellen van internet in het toestel wel lukt, maar dat er toch geen verbinding ontstaat. Bij een simlock op het toestel is geen enkele dienst beschikbaar, ook bellen en sms'en niet.

Op deze pagina staan de verschillende stappen die je kan doorlopen om het probleem op te lossen. Stap 3 heb je natuurlijk al doorlopen, dit hoef je niet nog eens te doen 😉
Hallo Sanne,
Telefonie en SMS zijn gewoon beschikbaar, dus simlock is niet aan de orde.

3G op deze oude GSMs werkt met GPRS, en niet met UMTS zoals moderne androids.
Voor GPRS heb ik de proxy server gegevens met poortinstelling nodig.

Zouden jullie mij die van SIMPEL willen aanleveren, zoals in dit voorbeeld van XS4ALL>
https://www.xs4all.nl/klant/servers.htm

Groet,
V.
Reputatie 6
Hallo @Vronsky

GPRS werkt niet op 3G maar op 2G. UMTS werkt op 3G, niet alleen voor Android. 😉🙂

Je hebt een gedateerd toestel, qua (Nokia) OS zeker wat hoger dan Symbian. Je weet dat internet bij dergelijke toestellen met een klein scherm gecomprimeerd is?

Bron specificaties.

Houdt je er rekening mee dat 2G op termijn wordt uitgezet?
En ter info, bij smartphones wordt de helft van het geheugen al ingenomen door het besturingssysteem.
Hallo Snowboard,
Heb je misschien ook het proxy server adres en poort nummer van SIMPEL ?

Thanks,
V.
Reputatie 6
Helaas, nee.
Jammer, wie bij SIMPEL zou ik hiervoor kunnen emailen/bellen ?

Thanks,
V.
In dit filmpje het soort configuratie gegevens dat ik van SIMPEL nodig heb >>

https://youtu.be/Xxt3IvDtWrc

Thanks,
V.
Reputatie 3
Badge +7
Hi @Vronsky ,

Ik heb nog even voor je nagekeken of we deze echt niet hebben, maar we hebben geen proxyserver en daarbij poort.

In mijn eerdere berichtje hierboven staan de rest van de gegevens.

Reageer