Skip to main content
Antwoord

Internet en app gebruik buitenshuis

• August 11, 2025
  • 3 reacties
  • 40 Bekeken

Door de zeer regelmatige storingen van Odido (Tmobile) kan ik buitenshuis geen internet gebruiken, Dat betekent dat je ook de apps in mijn geval een Iphone geen contact maakt met de bank, of andere diensten. Daar gaat dan het gemak van smartphone gebruik. De communicatie van Simpel is zo belabberd, men gaat er standaard vanuit dat je een Digi-beet bent en je niet weet dat je beter met wifi contact kan maken in de betreffende winkel ( alsof dat Veilig is!) Als je telefoon een paar dagen zonder internet buitenshuis is, kan je inderdaad je toestel het beste afsluiten, en na een paar minuten weer opstarten, vaak maakt die dan weer contact met het Simpel netwerk, waardoor je weer contact hebt. Alleen vandaag ( 11-8) is het weer raak op het Odido netwerk waar Simpel gebruik van maakt. Buitenshuis geen internet contact. Hoeveel G je ook hebt, ik draai op 5G, alleen moet het netwerk en de communicatie van Simpel wel meewerken!

Beste antwoord door Sevn

Hoi ​@smartjochie, dank voor het delen van je ervaring, heel begrijpelijk dat je hier gefrustreerd over bent. Als je buitenshuis regelmatig zonder internet zit, dan is dat natuurlijk precies wat je níét verwacht van een mobiele verbinding. Zeker als je smartphone essentieel is voor bankieren, inloggen en andere dagelijkse zaken.

Herstarten kan tijdelijk helpen als de verbinding wegvalt, maar we snappen dat dat geen structurele oplossing is. Het netwerk waar Simpel gebruik van maakt (Odido) kan lokaal storingen ondervinden en dat heeft dan helaas ook gevolgen voor Simpel-gebruikers. Wat vaak genoeg ook helpt, is om de vliegtuigmodus aan en uit te zetten of om de simkaart te testen in een ander toestel.

Wat betreft communicatie: bedankt voor je feedback. Het is belangrijk dat we niet standaard aannemen dat iedereen onervaren is met smartphones, dit soort signalen helpen om scherp te blijven.

Hopelijk verbetert de situatie snel en heb je gauw weer stabiel bereik buitenshuis. Andere leden met vergelijkbare ervaringen: deel vooral je tips of oplossingen hieronder!

Groet,
Sevn

3 reacties

Sevn
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 11, 2025

Hoi ​@smartjochie, dank voor het delen van je ervaring, heel begrijpelijk dat je hier gefrustreerd over bent. Als je buitenshuis regelmatig zonder internet zit, dan is dat natuurlijk precies wat je níét verwacht van een mobiele verbinding. Zeker als je smartphone essentieel is voor bankieren, inloggen en andere dagelijkse zaken.

Herstarten kan tijdelijk helpen als de verbinding wegvalt, maar we snappen dat dat geen structurele oplossing is. Het netwerk waar Simpel gebruik van maakt (Odido) kan lokaal storingen ondervinden en dat heeft dan helaas ook gevolgen voor Simpel-gebruikers. Wat vaak genoeg ook helpt, is om de vliegtuigmodus aan en uit te zetten of om de simkaart te testen in een ander toestel.

Wat betreft communicatie: bedankt voor je feedback. Het is belangrijk dat we niet standaard aannemen dat iedereen onervaren is met smartphones, dit soort signalen helpen om scherp te blijven.

Hopelijk verbetert de situatie snel en heb je gauw weer stabiel bereik buitenshuis. Andere leden met vergelijkbare ervaringen: deel vooral je tips of oplossingen hieronder!

Groet,
Sevn

• Auteur
  • Lezer
  • August 12, 2025

Het is een correct antwoord, maar er zal zeker niets veranderen aan communicatie bij error van het Odido netwerk. Ik zeg , met alle ontevreden klanten een schriftelijke klacht indienen bij Simpel, postbus 16272, 2500BG te Den Haag, wie weet wordt er iemand wakker van het hoger management en niet een moderator van een community website!

• Lezer
  • August 12, 2025

Vandaag is het weer raak en niks lokaal want zowel in Den Haag als Apeldoorn en alles er tussen heb ik geen moment data gehad