Beantwoord

Internet geheel uitzetten

  • 8 September 2019
  • 3 reacties
  • 1737 Bekeken

Hallo Mensen,

Graag zou ik het gebruik van Internet via Simpel geheel willen kunnen uitsluiten,
Ik heb van de week m'n abonnement met onbeperkt bellen afgesloten en dat gaat 1 Oktober 2019 in,
maar Internet wil ik geheel via WiFi doen.
Daarom is mijn vraag: Hoe sluit ik Internet via mijn abonnement geheel uit.
Met vriendelijke groet
Jan Filarski
icon

Beste antwoord door Snowboard 9 September 2019, 09:21

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Hi @JDFilarski

Via Mijn Simpel (app), instellingen. Simkaart en instellingen kun je internet uitzetten.

Toestel daarna uit en weer inschakelen bevordert het gewenst effect.
Je kan ook roaming uitzetten dan heb je alleen contact met internet via wifi. Of roaming beperken tot alleen appen dan blijf je berijkbaar en verbruik bijna geen internet data.
Reputatie 3
Badge +7
Je kan ook roaming uitzetten dan heb je alleen contact met internet via wifi. Of roaming beperken tot alleen appen dan blijf je berijkbaar en verbruik bijna geen internet data.

Hoi! Nog even als toevoeging op deze informatie. Roaming en mobiel internet zijn twee verschillende diensten. Roaming is gebruik van jouw simkaart over een buitenlands netwerk. Dit uitzetten of beperken heeft voor gebruik van het abonnement in Nederland weinig effect.

Mobiel internet, ook wel data genoemd, is gebruik van de internet in Nederland. Zoals Snowboard al zegt, kan je dit via Mijn Simpel uitschakelen. Een verbinding is dan ook niet meer mogelijk. Zo voorkom bijvoorbeeld je dat mobiel internet op de telefoon per ongeluk wordt aangezet en er verbruik plaatsvindt.

Reageer