Skip to main content
Beantwoord

Internet op de iPhone 11

  • 9 July 2024
  • 8 reacties
  • 263 Bekeken

Goedenmiddag,

Ben gisteren overgestapt van kpn(youphone) naar simpel en had met kpn helemaal geen internet meer sinds 3 weken. Nu heb ik simpel en merk dat soms het internet wegvalt en ik alleen maar 3g heb ipv 4g. Nulees ik heel veel over dat het aan de iphone 11 kan liggen. Weet iemand hier meer over? Heb alles wat op de simpel site staat al geprobeerd maar niks helpt helaas.

8 reacties

Reputatie 1
Badge +3

Hi @DionevdBerg,

 

Begrijpelijk dat je dit even navraagt. Ik help je graag verder.

 

Zou je de onderstaande stappen voor mij door willen nemen en mij laten weten of het heeft geholpen?

1. Controleer of je toestel up-to-date is en start je toestel opnieuw op. 

2. Heb je de APN-instellingen al correct ingesteld? Via https://www.simpel.nl/klantenservice/toestelhulp kan je het merk toestel aanklikken dat je gebruikt en vervolgens ga je naar Internet > Handmatig instellen. 

3. Om uit te sluiten of het aan het netwerk ligt of je toestel, kan je de simkaart in een ander toestel testen. Ervaar je nog steeds problemen met het andere toestel? 

 

Groet, Jahduar

Simpel

 

 

Hoi Jahduar, 

Bedankt voor je reactie. Apn staat ingesteld zoals beschreven op de site en mn iphone is helemaal up to date. heb de simkaart in een ander toestel geprobeerd maar weet nou niet zo goed of het aan mijn telefoon ligt of aan de simkaart. denk haast aan mijn telefoon ivm dat bij de vorige provider het ook al niet werkte. Weet jij of het zou helpen om een ander toestel te kopen?

Reputatie 6

Hi @DionevdBerg 

Als je eerst klant was van Youfone dan kun je niet overgestapt zijn van KPN. Alleen Youfone kan je nummer dan vrijgeven. Met name internet wordt ook geleverd dan door Youfone. 

Voor zover ik lees is het een ingewikkeld  probleem dat bij meerdere telefoons speelt. Bij Odido lijkt het minder actueel te zijn wat ik zo lees.

Tip, ik zou eerst eens de telefoon na laten kijken bij een Apple store. 

Reputatie 1
Badge +3

Hi @DionevdBerg,

 

Je geeft aan de simkaart in een ander toestel geprobeerd te hebben.

Ervaar je in het andere toestel hetzelfde probleem?

 

Groet, Jahduar

Simpel

Ik heb precies het zelfde probleem. 
zat eerst bij YouFone. Opeens had ik geen internet meer buiten wifi. Forums vol met klachten die allemaal

het zelfde probleem hebben. Dus ik denk ga snel weg bij youfone aangezien het probleem zou liggen aan het KPN netwerk dat youfone gebruikt. 
 

helaas nog steeds internet problemen. Kan toch niet zo zijn dat opeens bij een hele hoop iPhone 11 gebruiker de telefoon tegelijk kapot is… 

Ik heb alle instelling op m’n telefoon gereset. Helaas zonder resultaat. 
kan iemand mij helpen met die probleem?

Reputatie 1
Badge +3

Hi @Huijten,

 

Begrijpelijk dat je dit navraagt.
Ervaar je de problemen met het internetverbruik, bij Youfone, of bij een Simpel abonnement?

 

Groet, Jahduar

Simpel

Hi @Huijten,

 

Begrijpelijk dat je dit navraagt.
Ervaar je de problemen met het internetverbruik, bij Youfone, of bij een Simpel abonnement?

 

Groet, Jahduar

Simpel

Ik ervaar dit bij Simpel. Buiten huis heb ik geen tot bijna geen internet verbinding. 

Reputatie 1
Badge +3

Hi @Huijten,

 

Bedankt voor je reactie en jammer om te lezen je problemen ervaart met het abonnement.

Is de simkaart ook al eens, voor de zekerheid, in een ander toestel getest? Zo kunnen met zekerheid uitsluiten dat dit geen toestelgerelateerd probleem is.

 

Groet, Jahduar

Simpel

Reageer