Skip to main content

Sinds een aantal dagen overgestapt naar Simpel. Helaas blijkt dat ik de internetproblemen die ik had bij KPN (via Simyo) meeverhuisd heb naar Simpel: links in het scherm staat meestal 3G en soms 4G. Bij Instellingen/Mobiel Netwerk/Opties mobiele data/Gesprekken en Data staat altijd 4G aangevinkt. WiFi werkt prima, maar buiten het bereik van WiFi werkt internet dan weer wel dan weer niet. Dit is precies de reden waarom ik weggegaan ben bij Simyo waar massaal geklaagd werd over dit probleem vooral in relatie met de iPhone 11 maar ook met de iPhone SE. Nu lees ik in de community dat dit probleem ook bij Simpel speelt. Vanzelfsprekend heb ik alle genoemde adviezen al opgevolgd maar zonder resultaat helaas. Nog een goede suggestie?

Hi ​@PieterJan!

Je kan op twee manieren internetten: via de mobiele data en via een WIFI-verbinding. Via onze simkaart kan je alleen gebruik maken van de mobiele data en hiervoor moet de instelling Mobiele data aanstaan. Je gaf aan dat je al een aantal adviezen had opgevolgd:

kan je aangeven welk adviezen dit waren? En zat hierbij ook het instellen van de APN bij? Je gaat hiervoor naar deze toestelhulp en vervolgens volg je de stappen van Internet > Handmatig instellen. 

Groet, Chantal
Simpel

Hi ​@Chantal L.S. 

Ook al begrijp ik je reactie, het probleem van ​@PieterJan ligt vrees ik in een ander, hoger bereik. 

@PieterJan het gebeurt vaker dat de simkaart die je hebt ontvangen dat daarop de APN van T-Mobile staat en dat kan een probleem geven. Ik vermoed dat het andere dat je gedaan hebt is netwerk resetten. 

Maar ​@Chantal L.S. misschien ben je er niet mee bekend maar met een aantal telefoons heb ik inmiddels gelezen zijn er problemen in combinatie met zowel het KPN netwerk als met dat van Odido. Waarbij bepaalde types zijn betrokken van IPhone en Samsung o.a..

PieterJan, als je eerder een sim only had bij de andere provider en nu ook weer bij Simpel zal vrees ik de enige oplossing zijn als het probleem netwerk gerelateerd is een andere telefoon. Ook al heeft het netwerk van Odido andere apparatuur (merk) aan de masten zijn daar ook problemen. 

@Chantal L.S. ik zou jullie als medewerkers het advies willen geven om dit intern te overleggen, bespreken met iemand van Odido. 

Hallo Chantal en Snowboard,

Dank voor jullie  reacties. Ik heb o.a. de netwerkinstellingen opnieuw hersteld. Het advies om APN handmatig in te stellen ken ik uit mijn tijd bij Simyo en heeft toen niet het gewenste resultaat opgeleverd. Maar ik heb de instellingen gewijzigd van internet.mobiel naar internet.access.nl. Ik heb dat ook bij Persoonlijke Hotspot gedaan maar weet niet of dat de bedoeling is? Heb er niet veel vertrouwen in maar ik zal het testen. Ik vrees dat Snowboard gelijk heeft en dat ik op termijn een ander toestel moet aanschaffen. Maar ook bedankt voor je advies aan Chantal! Goed om het aan te kaarten bij Odido.

Reageer