Beantwoord

Internetbundel al voor derde keer gehalveerd

  • 12 August 2019
  • 7 reacties
  • 633 Bekeken

Badge
Beste Simpel community,

Op 10 juni jl. heb ik een sim-only abonnement bij Simpel afgesloten. Hoewel ik een internetbundel met 4GB heb afgesloten, wordt voor de derde keer op rij al aan het begin van de bundelperiode mijn internetbundel gehalveerd naar 2GB (zie toegevoegde screenshot, mijn nieuwe bundel is 10 augustus jl. ingegaan en ik heb nog maar 100+ MB gebruikt).

Ik vroeg mij af of er binnen de Simpel community soortgelijke ervaringen zijn. Of kan de Simpel klantenservice mij misschien uitleggen hoe dit kan? Het is vervelend om na drie factuurperioden al 6 GB op mijn internetbundel gekort te zijn.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Met vriendelijke groet,
Marius

icon

Beste antwoord door Youri 15 August 2019, 10:02

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
@MariusKingma

Dit is merkwaardig. Het lijkt wel alsof er weer een grote update heeft plaatsgevonden.
Wat voor telefoon heb je?
Badge
@Snowboard

Beste Snowboard,

Bedankt voor de reactie, het is inderdaad vreemd en ik heb ook voor de derde maand op rij nog geen enkele factuur van Simpel ontvangen.

Of het met updates te maken heeft weet ik niet, ik heb een iPhone 7. Mijn vrouw heeft tegelijkertijd een abonnement afgesloten en bij haar zijn de facturen en databundel wel in orde (op haar Samsung A3).

Hopelijk kan iemand van Simpel klantenservice mij hier meer over vertellen?

Nogmaals bedankt!

Met vriendelijke groet,
Marius
Reputatie 6
Hallo Marius.

Controleer even de instellingen, WiFi assistent staat toch wel uit hoop ik

Lees ook even dit.

En graag gedaan!
Badge
@Snowboard

Beste Snowboard,

Aan mijn instellingen lijkt het niet te liggen. De afgelopen periode waren wij wel in het buitenland, maar in Mijn Simpel heb ik het gebruik in het buitenland vooraf uitgezet. Verder maak ik voornamelijk gebruik van WiFi.

Ik krijg de indruk dat er bij het afsluiten van mijn abonnement iets verkeerd is gegaan. In contact met Simpel klantenservice is mij verteld dat ik mijn factuur moest afwachten voordat er naar een oplossing gekeken kan worden. Dat begrijp ik, maar nu blijkt dat ik al drie bundelperiodes op een factuur zit te wachten, dus waarschijnlijk is ook in de administratie iets verkeerd gegaan.

Nogmaals bedankt voor het meedenken en ik hoop dat Simpel klantenservice meeleest zodat er naar een oplossing en herstel gezocht kan worden.

Met vriendelijke groet,
Marius
Reputatie 6
In contact met Simpel klantenservice is mij verteld dat ik mijn factuur moest afwachten voordat er naar een oplossing gekeken kan worden.


Beste Marius

@MariusKingma het is niet aan mij om te bepalen waar je begrip voor hebt. Simpel leest wel degelijk mee en een oplossing zal er ongetwijfeld komen.

Maar ik heb toch een andere manier van denken, benaderen. 🙂
Graag deel ik die nog even met je.

Je hebt telefonisch contact met de klantenservice. Eerst volgt een verificatie om je gegevens te controleren om zeker te zijn dat je bent wie je bent. Mogelijk is er ook gevraagd naar de laatste cijfers van je bankrekening.


Wanneer de medewerker dan in je gegevens kijkt dan ziet hij/zij je klantnummer wat bij je abonnement hoort.
(Mijn Simpel, mijn gegevens.)

Hij/zij kan zien wat er al dan niet geïncasseerd is.
Als dit niet is gebeurt en zou dat wel gebeurt moeten zijn dan zou dit doorgezet moeten worden naar de juiste afdeling.

Verder..
Hij/zij kan zien in het systeem hoeveel data er gebruikt is (en) wanneer er dataverkeer via de simkaart is.

Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat hier niet beter gekeken is als er voor jou al 3 maanden iets speelt waarvan je denkt er klopt iets niet.

Succes!
Reputatie 2
Badge +3
Beste Marius,

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb alles even nagelopen en ontdekt dat je eerste bestelling 2 GB internet inbegrepen had en dat je deze hebt gewijzigd naar 4 GB. Alleen deze wijziging is niet juist verwerkt in ons systeem. Je kreeg hierdoor de 2 GB i.p.v. 4 GB in het telecomsysteem terwijl Mijn Simpel netjes 4 GB weergeeft zoals bedoeld. Dit heeft er ook voor gezorgd dat je geen facturen hebt ontvangen. Je hebt inmiddels opnieuw 4 GB ontvangen. We bellen je later vandaag over de facturen.

Vriendelijke groet,
Youri Treur
Badge
@Youri

Beste Youri,

Dat klopt, ik heb nog voor aanvang van het abonnement een wijziging doorgevoerd. Ik begrijp nu dat daar het probleem kan zijn ontstaan.

Bedankt voor de reactie en voor het uitzoeken. Dan wacht ik jullie contact even af.

Met vriendelijke groet,
Marius

Reageer