Beantwoord

internetlimiet overschreden

  • 20 september 2020
  • 1 reactie
  • 52 Bekeken

Badge

Waardoor kan het gebeuren dat ik ineens fors over mijn tegoed ben gegaan door internet gebruik?

icon

Beste antwoord door Phil 22 september 2020, 14:22

Hi @Yvonne1952!

Welkom op de Community!

Het overschrijden van je limiet kan verschillende oorzaken hebben. Als provider zijnde mogen wij, vanwege privacyregelingen. niet bijhouden waar je MB’s exact aan verbruikt zijn. Je kan echter kijken of je toestel dit heeft bijgehouden en je momenten van verbruik naast het overzicht van je toestel leggen. Let er hierbij wel op dat de tijden op de door ons geleverde specificatie starttijden van datasessies zijn. Dat houdt in dat je enkel de tijd ziet waarop een datasessie is gestart, zo’n sessie kan echter urenlang actief zijn waardoor je verbruik op verschillende momenten na de starttijd is geweest. Op de definitieve specificatie die bij je factuur hoort zie je ook eindtijden genoteerd staan.

Een aantal veel voorkomende oorzaken zijn updates van de toestelsoftware of apps, applicaties die op de achtergrond nieuwe informatie binnenhalen, het streamen van bijvoorbeeld muziek of filmpjes en het maken van (automatische)backups via het mobiele netwerk. Er zijn echter nog tal van andere mogelijkheden waardoor je aanraad bovenstaand advies op te volgen zodat je meer inzicht in het verbruik krijgt.

Groetjes, Phil

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Yvonne1952!

Welkom op de Community!

Het overschrijden van je limiet kan verschillende oorzaken hebben. Als provider zijnde mogen wij, vanwege privacyregelingen. niet bijhouden waar je MB’s exact aan verbruikt zijn. Je kan echter kijken of je toestel dit heeft bijgehouden en je momenten van verbruik naast het overzicht van je toestel leggen. Let er hierbij wel op dat de tijden op de door ons geleverde specificatie starttijden van datasessies zijn. Dat houdt in dat je enkel de tijd ziet waarop een datasessie is gestart, zo’n sessie kan echter urenlang actief zijn waardoor je verbruik op verschillende momenten na de starttijd is geweest. Op de definitieve specificatie die bij je factuur hoort zie je ook eindtijden genoteerd staan.

Een aantal veel voorkomende oorzaken zijn updates van de toestelsoftware of apps, applicaties die op de achtergrond nieuwe informatie binnenhalen, het streamen van bijvoorbeeld muziek of filmpjes en het maken van (automatische)backups via het mobiele netwerk. Er zijn echter nog tal van andere mogelijkheden waardoor je aanraad bovenstaand advies op te volgen zodat je meer inzicht in het verbruik krijgt.

Groetjes, Phil

Reageer