Beantwoord

IPv6 Ondersteuning

  • 7 December 2022
  • 1 reactie
  • 159 Bekeken

Hoe krijg ik een IPv6 adres van Simpel? Ik vind er nergens een woord over! Mijn telefoon gebruikt IPv6 over het Wifi thuisnetwerk en ik zou dat ook graag willen over het mobiele netwerk, maar daar krijg ik alleen een IPv4 adres.

  • Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat Simpel (c.q. T-Mobile) dat niet ondersteunt. Geen ondersteuning voor IPv6 is anno 2022 toch wel een beetje achterhaald.
  • Op dit moment heb ik een server voor strikt persoonlijk gebruik, die zowel over IPv4 als over IPv6 bereikbaar is. Als ik ook mobiel IPv6 kan gebruiken, kan ik IPv4 hier uitschakelen, hetgeen de veiligheid ten goede komt. De IPv4 adresruimte wordt continu afgestruind door onverlaten die aan de deuren rammelen om te zien of ze ergens binnen kunnen geraken. Daar wil ik graag vanaf, maar zonder IPv6-verbinding vanaf mijn telefoon gaat dat niet.
icon

Beste antwoord door Janine 14 December 2022, 12:01

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +7

Hey @NL06857_ ,

Goed dat je even een kijkje neemt op onze Community betreft deze lastige vraag.

De reden dat je een tijdje op een antwoord hebt moeten wachten is omdat wij dit intern voor je zijn nagegaan. We bieden echter geen IPv6 adres aan, dat is de reden dat je enkel IPv4 als optie krijgt. Ik durf niets te zeggen over de eventuele toekomstige ondersteuning hiervan.

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

Reageer