Beantwoord

Juiste netwerk voor gps tracker?

  • 27 January 2019
  • 15 reacties
  • 5271 Bekeken

Reputatie 1
Zojuist een gps tracker gekocht. Nu schrijft de fabrikant voor, dat de tracker gebruikt moet worden op KPN netwerk. T-mobile zou niet geschikt zijn....?

Gebruikt iemand een tracker op het netwerk van T-mobile en werkt het goed?
icon

Beste antwoord door Youri 29 January 2019, 15:47

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 2
Badge +3
Beste Maurice,

Vaak geven fabrikanten van trackers aan dat een specifiek netwerk de voorkeur geniet aangezien de instellingen van het betreffende netwerk reeds voorgeprogrammeerd zijn om automatisch een dataverbinding tot stand te brengen. Meestal vind je in de handleiding de instructies om de netwerkinstellingen aan te passen. Waarschijnlijk moet je handmatig de APN-instellingen van het "onbekende" netwerk invullen. Wij hebben bij Simpel weinig ervaring met GPS-trackers, maar wellicht dat één van onze Community-leden nog een aanvulling heeft.

Groeten, Youri
Reputatie 1
Tnx, dat is duidelijk.
Simpel wat gebruik maakt van het T-mobile netwerk, biedt dus wel 2g/gprs aan?
Tot november (of was het september) 2020 kan ik dus gewoon een abonnementje van 2,50 afsluiten. Dat voldoet nml prima dan totdat het 2g netwerk bij T-mobile uitgeschakeld wordt. Zien we daarna wel verder. Hoop ik wel dat de actie nog langer dan 31 januari 2019 duurt of dat ik het antwoord voor afloop actie ontvang 😂
Reputatie 2
Badge +3
Ja, wij bieden ook 2G aan. T-Mobile zal vanaf 15 november 2020 gaan starten met het uitschakelen van 2G. Ik kan al verklappen dat de Eurokrakers-actie ook geldig is komende maand, maar de actie stopt definitief per 28 februari 2019. Dus je hebt nog 1 maand om te bestellen als je van deze geweldige korting gebruik wilt maken. 😊

Groeten, Youri
Reputatie 1
Geweldig Youri. Hiermee heb je mij enorm geholpen. Sluit ik een tracker abonnement af en verleng mijn huidige dan ook maar direct 👍
Reputatie 1
Moet toch nog even terugkomen op dit onderwerp.
heb een simkaart geplaatst in de tracker en de apn veranderd. Toch werkt de tracker niet naar behoren.
wat is er anders met het netwerk van simpel dat het met kpn en vodafone wel werkt?
ik wil geen duur abonnement afsluiten. Simpel is hier gewoon perfect geschikt voor prijstechnisch maar het moet wel werken uiteraard.
Hier ben ik nu dus ook mee bezig. Zo'n klein abonnement is mooi voor mijn GPS tracker, dacht ik. Meteen maar bestellen. Helaas: KPN en Vodafone sim werken wel, maar deze Simpel sim wil niet aanloggen. Vreemd. Ik heb ook nog een oud 3G AT modem liggen en daar de sim goed op. Ook doet de sim het goed in een telefoon. Die kan ik ook op 2G only zetten. Dat gaat ook goed. Dus GPRS zou dan toch ook moeten werken?🤔
Reputatie 1
Ik heb gekozen voor een gratis prepaid van simyo. Kost mij nu ongeveer 1cent per dag voor realtime tracking. Dus abonnement is helemaal niet nodig.
Hoi, ik heb ook een GPS tracker met SIMkaart en het goedkoopste wat ik kon vinden was een prepaid kaart van Albert Heijn. Die hoef je maar één keer per jaar op te waarderen voor 10,00 euro, dus dat kost je nog geen euro in de maand. Zo zijn er vast nog wel andere prepaids te vinden die onbeperkt geldig zijn als je maar eens in de zoveel tijd opwaardeert. Volgens mij is AH ook KPN. Op een gegeven moment heb je dan wel veel beltegoed staan, maar dat zou je op vakantie of zo kunnen opmaken.
Reputatie 6
Hoi @Elaine

Je vergist je. Albert Hein is geen KPN,.

AH maakt gebruik van het KPN netwerk dat is een wezenlijk verschil. En verder zijn er ook onbeperkt houdbaar die je niet elke keer moet opwaarderen alleen actief gebruik elke 6 maanden. En ook dat maakt een wezenlijk verschil.😉
Als je de vraag van Maurice bekijkt dan staat daar dat hij het KPN netwerk moet gebruiken voor zijn tracker en dat kan dus met AH. Ik weet dat er prepaids zijn waarbij je eens in de zoveel tijd mee moet bellen om het onbeperkt te houden. Ik weet uit ervaring dat dat heel lastig is omdat je de GPS tracker als het goed is in de auto hebt ingebouwd met stroomvoorziening van de accu. Andere stroomvoorziening is beperkt qua duur dus niet handig. Dan zou je dus iedere keer die tracker af moeten koppelen om vervolgens de SIMkaart in je telefoon te stoppen er één keer mee bellen en weer terug in je tracker stoppen. En waar praat je over qua kosten. 365 dagen voor een tientje is nog geen 3 cent. Ik heb dit allemaal uitgezocht toen ik een GPS in mijn auto liet zetten. Wat is het handigste en niet duur. Een abonnement is duurder toch?.
Reputatie 6
Dat is iets anders dan KPN is Albert Heijn. Stel dat er zich een probleem voordoet dan zul je contact met Albert Heijn moeten opnemen omdat de KPN geen inzage heeft in jouw gegevens.
En dit wat je nu zegt klopt helemaal.😎

Maar Elaine weet je wat een probleem kan zijn? Vaak staat in de algemene voorwaarden voor welke toepassing(en) de geleverde simkaart bedoeld is. Bijvoorbeeld telefoon maar werking in een GPS tracker, alarmsysteem, persoonlijke paniek knop, bijvoorbeeld worden niet gegarandeerd.

Voorbeeld.
Albert Hein mobiel zegt.

Werkt AH Slim Only op elk toestel?

AH Slim Only kan alleen gebruikt worden op een smartphone of tablet: Android smartphones / tablets, iPhones / iPads, Windows Phone / Windows Tablet, Blackberry phone / Playbook
Reputatie 1
waar het om ging was, dat simpel een leuk goedkoop abonnement had voor het gebruik van een tracker.
Feit is, dat simpel niet geschikt is, voor gebruik van een tracker, omdat ze het gprs2 niet ondersteunen.
Dus... het abonnement wat leuk leek, is ongeschikt.

Omdat KPN wel gprs ondersteund, en dit ook blijft ondersteunen daar waar andere providers in 2020 met 2g zullen stoppen, was de beste keuze KPN.

een prepaid kaartje van simyo op netwerk van KPN is gratis. Je hoeft niet elke 6 maanden op te waarderen. Enkel gebruik van 1 cent per 6 maanden is voldoende.

De tracker verbruikt 1 a 2 cent per dag. Eer het tegoed op is, zijn we een paar jaar verder...
Reputatie 6
Volgens mij bestaan er geen gratis prepaid simkaart.😉 En behalve AH zijn er ook prepaid aanbieders met jaarlijks opwaarderen vanaf €5,- en ook 7,50 ook KPN netwerk.

Simyo geeft aan elke 6 maanden een bel of sms of internet gebruiken of een internet bundel aanschaf of opwaarderen om onbeperkt houdbaar te hebben.

Ook bij Simpel vindt je in de algemene voorwaarden voor welke (rand)apparatuur de simkaart bedoeld is.

Maar dit is de community van Simpel, ik maak géén reclame voor andere partijen.
Oeps, ik heb sinds vandaag een Sim only van 2,50 voor een q50 tracker voor mijn zoon.
nu ben ik bezig met de instellingen aan te passen maar dit lukt me niet... misschien niet op
de
juiste manier ingevuld maar hoe weet je dat met al die komma’s en punten... als ik dit had geweten... nu zit ik dus 2 jaar vast aan een abonnement vast waar ik niks aan heb...
help🙁

Oude post uit 2014 mbt simpel abbo vs gps tracker.  Youfoon abbo ad €4.50 pm kpn netwerk 

Reageer