Skip to main content
Vraag

KPN of Delta netwerk

• September 9, 2026
  • 1 reactie
  • 10 Bekeken

Beste Simpel.

Mijn vraag is ook simpel. Maar wat het antwoord is weet ik niet.

Ik heb twee glasvezel aansluitingen, KPN en Delta. Op het ogenblik heb ik de Delta lijn ingebruik. Als ik kijk bij de postcode check zie ik 1 1Gps en neem aan dat die van Delta is. Nu begrijp ik dat de KPN lijn na een jaar goedkoper is dan de Delta lijn en dat bij geen CGNat hebben.

Zelf heb ik wat irritatie omtrent de DNS van Delta vanwege de response tijd, ze weten het maar er verandert niets, dus eigen DNS server.

Hoe weet ik, of hoe kies ik tussen de twee providers?

Abo is dan van Simpel, maar wie bepaald het verkeer wat er over gaat? KPN of Simpel of Odido?

Eigenlijk wil/moet ik de Delta lijn nog enkel weken of langer in stand houden, vanwege migratie, dus zal twee lijntjes open hebben. Hoe gaat dat zodat ik zeker weet dat het niet achter mijn rug verdwijnt, z.g. een verzorgde opzegging/overstap service?

Alvast bedankt.

Zie nu dat er een ‘Bestelling, activatie & installatie’ topic is, misschien de vraag naar daar verhuizen.

1 reactie

• Superster
  • September 10, 2026

Hi ​@lord anubis 

Je zult je vraag het beste kunnen stellen aan de netwerkbeheerder, dus Delta en/of KPN.  En ik vermoed een type foutje. Gbps of Mbps.