Beantwoord

MB aanvuller

  • 30 October 2020
  • 5 reacties
  • 510 Bekeken

Vanmiddag op 80% van m`n internet gebruik, 1GB bij gekocht, paar uur later melding dat ik buiten mijn bundel ben gegaan en extra kosten moet betalen, rara wat is dit voor flauwekul.

icon

Beste antwoord door Anonymous 2 November 2020, 13:02

Bekijk origineel

5 reacties

Goedemiddag @Avs1603

Wat vervelend dat je onverwachts extra kosten moet betalen.

Het verbruik kan verschillende oorzaken hebben. 
Wat ik je ten eerste wil aanraden is om de instellingen van je telefoon goed na te kijken. 

Een van die oorzaken kan namelijk bijvoorbeeld komen omdat er een automatische software update heeft plaatsgevonden.  Vaak staat er bij een nieuw toestel standaard ingeschakeld dat software updates of app updates plaats mogen vinden zodra er een update beschikbaar is. Je kunt deze instellingen wijzigen naar "Alleen updaten binnen bereik van WiFi". 

Daarnaast is het van belang dat je alle apps goed afsluit,  anders blijft de app op de achtergrond draaien en dus onnodig MB's verbruiken (en batterij). Alleen wegklikken en naar het startscherm van het toestel te gaan werkt niet.

In de instellingen van je toestel kun je zien waar MB's aan verbruikt worden. Ook app als bijvoorbeeld datamanager kunnen je hier inzicht in geven. 

Mocht je verder nog vragen hebben omtrent jouw verbruik, neem dan gerust contact met ons op. 

Groetjes,

Lisa

 

Kan je vaker binnen je bundel termijn extra MB's kopen? Bijvoorbeeld twee maal extra 1000 MB?

Toevallig gebeurt dit mij vandaag, ik kijk om 11:30 op mijn simpel app en zie nog 800 mb, pas om 15:58 krijg ik een 100% melding via SMS. Kijk ik net op factuur. Zie ik dat ze om 11:11 50 euro aanrekenen voor 828 mb, terwijl op dat moment mijn app aangeeft nog 800 mb te hebben..... Om 16:00 neem ik mb extra en denk dat ik de SMS kan vertrouwen dat mijn bundel nu pas op is en niet ergens in de ochtend. Oplichtings praktijken. Lekker makkelijk om de schuld bij de klant neer te leggen, terwijl hun meldings systeem je in de boot neemt. Als klant moet jij erop vertrouwen dat de inzage van gebruik klopt. En niet misbruik van maken. Als dit iemand gebeurt die geen tijden controleerd van gebruik en facturatie en netjes betaald, dan stelen ze geld doormiddel van incorrecte gegevens te tonen aan de klant terwijl de bundel misschien al op is. de verantwoordelijkheid ligt bij simpel voor dit. En het excuus van apps op de achtergrond werkt niet bij mij, ben al jaren bewust dat apps zo stiekem data snoepen en alles staat bij mij uit om die redenen. 

Hi @Patrick Amari

Jammer dat je hier zo over denkt. 

Allereerst staat alleen de starttijd van de datasessie in de specificatie vermeld. Dat houdt in dat je enkel de tijd ziet waarop een datasessie is gestart, zo’n sessie kan echter urenlang actief zijn waardoor je verbruik op verschillende momenten na de starttijd is geweest. Het is dus niet zo dat je om 11:11 uur daadwerkelijk al de MB’s hebt verbruikt.  Pas als je het waarschuwingsbericht ontvangt en je verder blijft internetten, wordt er een buitenbundeltarief in rekening gebracht. 

Op de voorpagina van Mijn Simpel zie je het huidige tegoed van deze maand. Deze is altijd accuraat op het moment dat je de pagina opent. Onder de verbruiksspecificatie kan het het verbruik van de huidige maand inzien. Dit is verbruik wat niet meer actief is. Internet wordt in het verbruik weergeven als de datasessie is afgesloten. Het zou dus kunnen zijn dat op het moment dat je Mijn Simpel had geopend, je een actieve datasessie open had staan waardoor het verbruik nog niet direct zichtbaar was. 

Om ongewenste kosten te voorkomen is het aan te raden om een plafond in te stellen via Mijn Simpel. 

Groet, 

Lisa

Hi @Rick

Ik heb hier antwoord gegeven op jouw vraag. 

Groet, 

Lisa

Reageer