Beantwoord

mb's razendsnel op

  • 24 October 2019
  • 4 reacties
  • 573 Bekeken

Hoi, volgens mijn abonnement heb ik elke maand 10GB. Ik verbruik hier elke dag tussen de 50 en de 200 mb van. Echter heb ik vannacht plotseling 3000 mb verbruikt. Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt en vraag me af hoe dat mogelijk is. Heb binnen 10 minuten 2 smsen ontvangen van 80% verbruik en 100% verbruik. En een minuut daarna meteen dat ik mijn plafond bereikt heb. Volgens mij gaat er iets fout?

icon

Beste antwoord door Alexandra 28 October 2019, 11:29

Bekijk origineel

4 reacties

Isabelle - ik heb volgens simpel dashboard nog 2Gb over in een bundel van 4Gb en krijg net een melding dat mijn plafond bereikt is.  Ook ik zie ‘onbegrijpelijke pieken in verbruik waneer ik 100% op een wifi netwerk zit. Hoe weet ik of het’ echt data verkeer is’   soms 300 Mb of meer, terwijl ik thuis achter buro onder de router zit.

Reputatie 2
Badge +8

Hoi @IsabelleCox  en @JeroenF


Snowboard legt hier uit hoe het mogelijk is dat je toestel internet verbruikt in de nacht of wanneer je verbonden bent met WiFi.
@IsabelleCox  als je verbruik in één sessie word opgemaakt dan krijg je de 80% en 100% melding ook in één keer, omdat je verbruik nou eenmaal niet eerder word opgemaakt.
@JeroenF  het kan zijn dat je je Plafond ingesteld hebt op een bedrag wat dicht bij je abonnement zit. Je krijgt dan eenmalig een melding dat je je Plafond bijna bereikt hebt, ook al heb je je bundel nog lang niet op. Op je Mijn Simpel pagina onder het kopje 'Overzicht' kan je zien wat je verbruikt hebt.

 

Groetjes, Alexandra

Beste …

Bij mij is vanochtend in een keer bijna 1GB verbruikt terwijl ik voor bijna alles mijn internet uit heb staan. Op dat moment was ik ook gewoon thuis en zat ik dus op de wifi. Voor alles waarbij updates of films etc gedownload kunnen worden heb ik mijn 3g uitstaan. Dit is nu al de 2e keer en ik vind dit nogal raar en zonde van mijn internet. Wat gaat hier bij jullie fout?

Reputatie 2
Badge +8

Hoi @Lonneke Slippens,


In deze topic geeft Joachiem antwoord op een soortgelijke vraag die je nu ook stelt.  Wél wil ik je daarnaast het advies meegeven om bijvoorbeeld de app 'Datamanager' te downloaden. Hiermee monitor je de mobiele data verbruik, echter loopt de teller wel vanaf het moment dat de applicatie is gedownload wat dus wil zeggen dat je de reeds verbruikte MB's daarmee niet kan achterhalen. Better safe than sorry? --> Schakel dan het Plafond in!

Groetjes, Alexandra

Reageer