Beantwoord

MB tegoed opvragen door kind

  • 31 July 2020
  • 2 reacties
  • 764 Bekeken

Mijn zoon wil graag zelf in de gaten houden hoeveel mb tegoed hij nog heeft, maar als ik hem toegang tot de app zou geven (door de inloggegevens te geven) kan hij ook instellingen wijzigen en extra tegoed kopen en dat wil ik natuurlijk niet. Hoe kan hij zelf zijn tegoed inzien zonder dat hij die extra mogelijkheden heeft?

icon

Beste antwoord door Phil 4 August 2020, 12:14

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Op de meeste telefoons is het verbruik  te bekijken en kun je een waarschuwing instellen. .Als het abonnement op Uw naam staat  bent u  er verantwoordelijk  voor...Goede afspraken  met Uw zoon maken lijkt me....

Reputatie 4
Badge +8

Hi @Tee,

In de kern klopt het antwoord van @Karin303 helemaal, waarvoor dank! :smile:

Daar voeg ik nog wel graag aan toe dat je ook de mogelijkheid hebt om een Plafond in te stellen om meer controle over de maandelijkse kosten te krijgen. Elke maand betaal je abonnementskosten, bijvoorbeeld € 7,50 per maand. Indien je er zeker van wilt zijn dat je niet meer dan € 12,50 per maand betaalt, kan je een Plafond instellen op € 12,50. Je kan dan maximaal € 5 aan kosten buiten de bundel maken, bijvoorbeeld voor bellen in het buitenland of extra MB's buiten de bundel. Het instellen van het Plafond kan je via de Mijn Simpel pagina van het abonnement doen. Het Plafond staat in de menubalk met opties en rechts in het overzicht aangegeven. Ondanks het ingestelde Plafond is het overigens nog wel mogelijk om MB-aanvullers te bestellen waardoor de maandelijkse kosten oplopen. De kosten van een MB-aanvuller dragen namelijk niet bij aan het Plafond.

Kort gezegd zijn er dus een aantal manieren waarmee je controle over de maandelijkse kosten houdt alleen is het via Mijn Simpel niet mogelijk om voor hem enkel de tegoeden te tonen zonder dat hij de instellingen kan aanpassen. Dat kan alleen door bijvoorbeeld een data manager app te gebruiken. Soms staat er standaard een op het toestel, zo niet dan kan je daar een app voor downloaden. 

Groetjes,

Phil

Reageer