mb verbruik

  • 27 January 2024
  • 1 reactie
  • 86 Bekeken

Hallo ik krijg bericht dat 80% van mij mb is verbruikt.

Ik zie dat ik bijna 600 verbruikt heb van de 3000mb.

Dit klopt dus niet, met Wi-Fi bebruik scheelt dat ook en gebruik nagenoeg alleen WiFi.

 

Groet Rieta


1 reactie

Reputatie 2
Badge +7

Hoi @Rieta Plasman,

Vervelend om te lezen dat je een waarschuwing sms'je hebt ontvangen. 

Heb je echter al eens een keer gekeken naar jouw verbruik specificatie op Mijn Simpel?  Dit verbruik is namelijk leidend. Wij kunnen zonder een actieve mobiele internet verbinding natuurlijk geen MB's van jouw bundel afschrijven. Ik raad je dan ook echt aan om toch nog even jouw instellingen te bekijken. 

Vanwege privacy regelingen (AVG privacy wet) is het voor ons niet mogelijk om exact in te zien waar je MB's aan verbruikt zijn. Wij mogen enkel bijhouden op welke momenten je verbruik begint en stopt en hoeveel MB's daarbij verbruikt wordt. Het verbruik wat vanuit jouw simkaart wordt geregistreerd is terug te zien in Mijn Simpel in de Verbruik specificatie. Dit is dan ook het overzicht wat wij kunnen inzien, wij kunnen je dan ook niet informeren welke apps zoveel heeft verbruikt. Deze privacy regels gelden voor elke providers binnen NL. 

Ik raad je aan om de instellingen van je telefoon te controleren. Wellicht dat je daar terug kan zien welke app(s) er qua verbruik uitspringt. Je kan ook apps zoals datatracker/datamanager downloaden om hier mee zicht in te krijgen. Je kan ook nakijken of wifi-assistentie/snelle netwerkwissel aanstaat op je toestel. Als dit het geval is, kan er gebruik worden gemaakt van je mobiele data wanneer je wifi verbinding zwak is en of wegvalt. Controleer dan ook even en of zowel jouw WiFi en mobiel internet beiden aan staat. Zo, ja dan kan dit met elkaar overschakelen. Je kan dan ook het beste een van de verbindingen uitschakelen.  Overigens is het altijd mogelijk dat er een datasessie wordt opgestart indien jouw mobiele gegevens aan staat. Er lopen allerlei processen op de achtergrond waar ook dataverbruik bij komt kijken. Hier hoef je niet per se iets voor te doen op het toestel.

Ik wens je een fijne dag. 

Groet, Noor 
Simpel

Reageer