Beantwoord

MB verbruik in toestel vs Mijn Simpel

  • 8 March 2019
  • 4 reacties
  • 664 Bekeken

Heb een vraag over MB. mijn verbruik is nog geen 800 MB maar heb een abonnement van 17,50 per maand en die geeft aan dat ik 2000 MB heb .Maar mijn telefoon geeft aan dat ik er over ben .Hoe kan dit? Hoop dat iemand mij kan helpen ..Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Diana 11 March 2019, 11:51

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Badge +8
Hey Fien! Wat is de eerste dag van je nieuwe bundel? Vaak houdt je toestel je verbruik vanaf de 1e bij. Als jouw bundel op een andere dag begint dan loopt dit niet gelijk op, en kan het dus zijn dat je al over je bundel bent terwijl je telefoon iets anders aangeeft, of juist andersom. Je kunt via je persoonlijke Mijn Simpel pagina zien vanaf welke dag jouw bundel begint onder het kopje 'Abonnement'.
Fijn weekend!
Groetjes, Alexandra
Reputatie 1
Badge +7
Hey Fien! Wat is de eerste dag van je nieuwe bundel? Vaak houdt je toestel je verbruik vanaf de 1e bij. Als jouw bundel op een andere dag begint dan loopt dit niet gelijk op, en kan het dus zijn dat je al over je bundel bent terwijl je telefoon iets anders aangeeft, of juist andersom. Je kunt via je persoonlijke Mijn Simpel pagina zien vanaf welke dag jouw bundel begint onder het kopje 'Abonnement'.
Fijn weekend!
Groetjes, Alexandra


Wat Alexandra aangeeft klopt. Daarnaast houdt een toestel vaak al het internetverbruik bij ongeacht dit op WiFi verbruikt is of het mobiele datanetwerk. Voor jouw actuele verbruik buiten WiFi raden we je aan om de Mijn Simpel pagina of de app in de gaten te houden.

Groet,
Diana

Hoe kun je het begin van je abonnement wijzigen op je telefoon? Loopt nu niet gelijk. Telefoon geeft aan dat de mb op zijn, maar in de mijn simpel staat er nog ruim 2000mb.

Reputatie 6

@J.w.vanginkel

 Dat kun je instellen bijvoorbeeld bij gegevensgebruik als je mobiele gegevens hebt aangezet bij instellen van waarschuwing en limiet. Betalingcyclus is dan bijvoorbeeld waar het kan om de dag van de maand te selecteren.. Er zit verschil in menu van telefoons maar dit is wel een richtlijn. Na ingesteld zou ik mobiele gegevens weer uitzetten en alleen inschakelen wanneer nodig.

Reageer