Beantwoord

mobiele data uit en toch internetgebruik

  • 25 October 2020
  • 3 reacties
  • 713 Bekeken

Op mijn iphone heb ik mobiele data al maanden uit staan, want ik doe alles buiten bellen via wifi. Toch krijg ik op de specificaties te zien dat ik regelmatig een paar uur internetgebruik aan heb staan. Weliswaar altijd met volume 0,00 MB en € 0,000, maar het is toch erg geheimzinnig. Enig idee hoe ik of mijn telefoon mobiele data aan- en uitzet?

icon

Beste antwoord door Sanne 27 October 2020, 09:35

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +7

Hallo!

Internet wordt bijgehouden door middel van zogenaamde datasessies. Zodra er een verbinding met internet ontstaat, start een datasessie. Pas al dit stopt, wordt de datasessie genoteerd in het verbruik. Op Mijn Simpel zie je dit terug als datum - tijdstip (dat de sessie is gestart) - locatie (Nederland/buitenland) - totale hoeveelheid gebruikt. Staat er 0 MB, dan is er niets of en nihile hoeveelheid verbinding geweest.

Wil je helemaal geen mobiel internet meer gebruiken, dan kan je dit op Mijn Simpel onder “sim & instellingen” uitschakelen. Internet wordt dan niet alleen via het toestel maar ook op het netwerk tegen gehouden.

Groet, Sanne

Beste Sanne,

Dat is een antwoord uit de voorraad, maar geen antwoord op wat ik vroeg. Ik snap heus wel hoe simpel tot dat lijstje datasessies komt, maar ik snap niet hoe mijn iphone een datasessie kan starten als mobiele data uit staat. Ik wil niet zozeer de kant van simpel horen, als wel horen wat mijn iphone doet. Daar heb je een community voor.

groeten, frans

Reputatie 4
Badge +8

@fransvangalen

Begrijpelijk dat je hier een diepgaander antwoord op wenst, ik hoop dat onderstaande je vraag beantwoord.

Wanneer je de simkaart in je mobiele telefoon hebt zitten maakt deze tussentijds verbinding met het netwerk, ook al staat mobiele data uitgeschakeld. Vanuit daar kan er ook een datasessie opgestart worden die wij terugzien en bij het verbruik noteren. Doordat je de mobiele data hebt uitgeschakeld kan er tijdens die datasessie echter geen verbruik plaatsvinden waardoor je bij alle datasessies 0.00 MB en €0,00 ziet staan.

Reageer