Beantwoord

na overstappen op Simpel databundel snel op

  • 11 April 2023
  • 1 reactie
  • 259 Bekeken

Sinds ik overgestapt ben naar Simpel is ineens mijn databundel van 14 gig na een paar dagen op. Voorheen had ik een bundel van 5 gig en daar had ik meer dan genoeg aan. Ik merkte het door een melding, dus meteen het plafond ingesteld (factuur van 55 euro). Verbruik komt door savonds tv te kijken op mobiel, terwijl ik thuis ben. Uiteraard heb ik wifi, maar dat wordt blijkbaar ineens niet meer goed opgepakt (sinds een paar maanden wifi via T-mobile en dat werkte goed, tot mijn overstap van mobiele abonnement naar Simpel). Bij de 2e maand werd na een paar dagen het plafond al bereikt. Dus wederom de rest vd maand gedoe met internet. Ik heb op verschillende forems gelezen dat meer mensen daar last van hebben en dat o.a. de wifi-herkenning op één of andere manier soms niet goed werkt bij de simkaart van Simpel, bijvoorbeeld dat bij thuiskomst de wifi niet herkent wordt. 

De klantenservice van Simpel ontkent dat dit iets met Simpel te maken heeft en verwijst naar de instellingen op mijn mobiel. Inmiddels heb ik alles uitgezet wat maar uitkan qua instellingen op mijn mobiel  (achtergrond data uitgezet, etc.) en moet ik er steeds aan denken de mobiele gegevens weer uit te zetten als ik buiten de deur internet nodig heb voor parkeren, entree sportschool, winkelapps, etc.  Bijzonder vervelend. 

De klantenservice vindt het niet nodig om een onderzoek in te stellen.

Ik zou graag een oplossing willen en gewoon buiten weer internet hebben, zonder dat ik continue op mijn databundel verdacht moet zijn. 

icon

Beste antwoord door Janine 12 April 2023, 16:31

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Esther Mezach 

Welkom op onze Community!

Vervelend dat je data zo snel verbruikt wordt. Ik begrijp dat je het standaard antwoord al hebt ontvangen maar wil het toch nog even benoemen: Vanwege privacy regelingen is het voor ons niet mogelijk om exact in te zien waar je MB's aan verbruikt zijn. Wij mogen enkel bijhouden op welke momenten je verbruik begint en stopt en hoeveel daarbij verbruikt wordt. Ik raad je aan om de instellingen van je telefoon te controleren. Wellicht dat je daar terug kan zien welke app(s) er qua verbruik uitspringt. Je kan ook apps zoals datatracker/datamanager downloaden om hier meer zicht in te krijgen. Je kan ook nakijken of wifi-assistentie/snelle netwerkwissel aanstaat op je toestel. Als dit het geval is, kan er stiekem gebruik worden gemaakt van je mobiele data wanneer je wifi verbinding zwak is.
Overigens is het altijd mogelijk dat er een datasessie wordt opgestart indien je toestel aan staat. Er lopen allerlei processen op de achtergrond waar ook dataverbruik bij komt kijken. Hier hoef je niet per se iets voor te doen op het toestel. Misschien dat je de simkaart kort in een ander toestel kan testen? Wellicht dat je dan verschil merkt.

Het is niet mogelijk dat je data sneller verbruikt wordt afhankelijk van de provider. Dit heeft echt enkel te maken met je telefoon en de instellingen. Je geeft aan veel instellingen al te hebben gecontroleerd, maar iets op je telefoon moet het veroorzaken als het nog steeds gebeurd. We kunnen geen onderzoek instellen omdat we simpelweg die gegevens niet te zien krijgen. Ik hoop dat je de boosdoener kan achterhalen.

Ik wens je een fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

Reageer