Skip to main content
Antwoord

Niet te verklaren hoge verbruikskosten

• November 12, 2025
  • 3 reacties
  • 56 Bekeken

René Oosterom

Tot mijn schrik zag ik dat gisterenmiddag tussen 12.00 en 18.00 uur opeens 4,3 GB verbruik genoteerd is en het maximum van 50 euro in rekening wordt gebracht.

Dit verbruik klopt zeker niet met het daadwerkelijke verbruik en staat in geen verhouding tot het verbruik op een dag van de afgelopen maanden. Het lijkt me dat hier een storing/fout gemaakt is.

Kunnen jullie dit nakijken en oplossen? (Als je daadwerkelijk iets extra verbruikt is het niet erg om dit te betalen, maar dit kan echt niet kloppen).

Ik zie graag een oplossing tegemoet!

Beste antwoord door Raveena

Hoi ​@René Oosterom ,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp heel goed dat het schrikken is om ineens zo’n hoog dataverbruik te zien en dat dit niet in verhouding staat tot je normale gebruik. Dat kan inderdaad erg frustrerend zijn.

Wij kunnen helaas niet zien welke apps of diensten de data precies hebben verbruikt, omdat ons systeem alleen registreert hoeveel MB’s er zijn gebruikt en op welk moment. Daardoor kunnen we niet altijd een sluitende verklaring geven.

Wat we wél kunnen doen, is dit voor je nakijken en zorgen dat het correct wordt afgehandeld. Neem hiervoor even contact op met onze klantenservice, zodat we direct in je gegevens kunnen kijken en het verbruik en de kosten kunnen controleren. Als er sprake is van een fout, dan wordt dit uiteraard rechtgezet.

Met vriendelijke groet,

Raveena 

Simpel

3 reacties

Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 13, 2025

Hoi ​@René Oosterom ,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp heel goed dat het schrikken is om ineens zo’n hoog dataverbruik te zien en dat dit niet in verhouding staat tot je normale gebruik. Dat kan inderdaad erg frustrerend zijn.

Wij kunnen helaas niet zien welke apps of diensten de data precies hebben verbruikt, omdat ons systeem alleen registreert hoeveel MB’s er zijn gebruikt en op welk moment. Daardoor kunnen we niet altijd een sluitende verklaring geven.

Wat we wél kunnen doen, is dit voor je nakijken en zorgen dat het correct wordt afgehandeld. Neem hiervoor even contact op met onze klantenservice, zodat we direct in je gegevens kunnen kijken en het verbruik en de kosten kunnen controleren. Als er sprake is van een fout, dan wordt dit uiteraard rechtgezet.

Met vriendelijke groet,

Raveena 

Simpel

René Oosterom

Ik heb vandaag gebeld, maar helaas kwam er geen volledige oplossing hiervoor. Het enige wat gedaan kon worden is de extra kosten van 50 euro met 25 euro tegemoet komen, maar niet het extra verbruik verlagen waardoor er binnen de bandbreedte gebleven kon worden. Zo blijf ik nog steeds met onverklaarbare extra kosten zitten….heel erg jammer en zwaar teleurgesteld.

Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • November 14, 2025

Hoi ​@René Oosterom ,

Bedankt voor je terugkoppeling. Ik begrijp heel goed dat je teleurgesteld bent en dat het vervelend is om met kosten te blijven zitten die je zelf niet kunt verklaren. Dat gevoel nemen we serieus.

We hebben je case al bekeken en konden je tegemoetkomen met een deel van de kosten. Ik begrijp dat dit niet de volledige oplossing is die je had gehoopt. Helaas kunnen we het geregistreerde dataverbruik niet achteraf aanpassen, omdat dit automatisch wordt vastgelegd in ons systeem.

Wat we wél kunnen doen, is samen kijken hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen. Bijvoorbeeld door inzicht te geven in manieren om dataverbruik beter te monitoren en onverwachte pieken te vermijden. Onze klantenservice helpt je hier graag verder mee.

Nogmaals onze excuses dat dit zo teleurstellend voor je is geweest. We hopen dat je ons de kans geeft om je te ondersteunen bij het voorkomen van herhaling.

Met vriendelijke groet,

Raveena

Simpel

Janneke Hommes

Hoi Rene,

ik heb hetzelfde! Ik heb ook dat ik structureel telefoonnummers niet kan bellen. Ik heb mijn internetbundel al verhoogd maar na een paar uurtjes was deze opnieuw leeg. Zelf vermoed ik een sim swap(?) echter geeft Simpel zelf geen thuis voor het probleem, maar ben ik hierdoor wel vaak in gevaar gekomen doordat ik dus gewoon politie niet kan bellen. Simpel zegt dat het mijn belplafond is, maar dat kan niet waar zijn. Ik bel amper en ik heb voldoende belminuten. Kortom: ik wil zelf contact met Simpel en met de afdeling fraude, want er lijkt iets niet te kloppen.