Skip to main content

Onverklaarbaar MB gebruik

• December 16, 2025
  • 1 reactie
  • 15 Bekeken

Heel slecht geholpen door Simpel. 
Mijn zoon zou in 1,5uur tijd 12.000MB erdoor heen gejaagd hebben, wat technisch niet eens mogelijk is (Simpel rekensommetje van internetsnelheid en hoeveelheid verbruikt MB). Daarnaast nog een rekening van €50 omdat hij dit voortgezet zou hebben buiten de belbundel om. Al 3 jaar een abonnement bij Simpel en daaruit is op te maken dat hij bij lange na nooit zijn abonnement opmaakt. Zou hij nu opeens wel doen? Op school ligt telefoon in kluisje en kan niet gebruikt worden. Het zou dan om een telefoon update gaan. Maar automatische updates heeft hij uitgeschakeld staan. Ook werd er gesuggereerd dat het aan iphone lag; die slaat wel eens op hol. Want vaker klachten ontvangen en alle klanten zouden dan iphone hebben. Maar dan nog…. Rekensommetje laat zien dat je er niet zo snel 12000 MB doorheen kan jagen in zo’n korte tijd. Eigen Simpel software kan geen real time verbruik laten zien. Slechts 1x per 6uur een update. 6uur eerder, bij de laatste refresh, was verbruik van mijn zoon hetzelfde als die 1,5uur ervoor. Lijkt erop dat software technisch iets niet goed gaat bij Simpel, maar dat wordt uitgesloten. De klantenservice kan niks voor je doen. Meerdere keren gebeld. Steeds een ander iemand aan de lijn. Steeds dezelfde vragen. Er wordt met privacyredenen geschermd waardoor ze niks kunnen delen of zien als het gaat om MB verbruik. Zou bij technisch team neergelegd worden en we zouden worden terug gebeld. Enkel alleen zelf steeds contact opgenomen (meerdere keren). Uitkomst is dat we €50 moeten betalen om het abonnement te deblokkeren en dat niet kan worden aangetoond hoe dit kan. Ik heb er geen moeite mee om mijn verantwoordelijkheid te nemen als dit aangetoond kan worden. Maar volgens Simpel kunnen ze niks aantonen omdat ze om privacyredenen niet mogen delen om welke app het zou gaan die zoveel verbruikt zou hebben. Schaamteloos wordt er gewezen naar de klant of schuld gelegd bij toesteltype zonder bewijs te kunnen overleggen. De hand in eigen boezem steken bij eigen software probleem is er niet bij. Ik lees dat wij niet de enige zijn.

1 reactie

Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • December 16, 2025

Beste ​@MaudS , 

Bedankt dat je jouw ervaring zo uitgebreid met ons hebt gedeeld. Ik begrijp heel goed dat dit voor jou en je zoon erg frustrerend is. Zeker omdat hij al drie jaar een abonnement bij ons heeft en nooit eerder zoveel MB’s heeft verbruikt, voelt het vreemd dat er nu in korte tijd zo’n hoog verbruik geregistreerd is.

Mijn excuses dat je het gevoel hebt niet goed geholpen te zijn en dat je steeds opnieuw dezelfde vragen kreeg. Dat is niet de ervaring die we onze klanten willen geven. We nemen jouw signaal serieus en zullen dit intern bespreken om te kijken hoe we onze processen en communicatie kunnen verbeteren.

Wat betreft het inzicht in het dataverbruik: vanwege privacyregels kunnen wij niet altijd exact aangeven welke app of dienst het verbruik heeft veroorzaakt. Dat kan verwarrend zijn en ik begrijp dat dit voor jou voelt alsof er geen duidelijkheid wordt gegeven.

Voor nu is het belangrijk dat het abonnement weer actief is en dat je gebruik kunt maken van de diensten. Mocht je in de toekomst opnieuw een onverwachte piek in verbruik zien, neem dan direct contact met ons op. We kijken dan samen naar mogelijke oorzaken en oplossingen.

Nogmaals dank voor je bericht. We waarderen het dat je dit met ons deelt, omdat dit ons helpt om onze dienstverlening te verbeteren en klanten beter te ondersteunen.

Groet,

Raveena 

Simpel