Skip to main content
Beantwoord

overschrijding bundel geen reactie op klacht

• November 22, 2025
  • 3 reacties
  • 85 Bekeken

Niels Vissers

Hoe kan je binnen 10 seconde van 80% naar 100% naar 50 euro overschrijding gaan zonder dat je telefoon op hotspot staat of zonder dat je hem gebruikt?

dat is wat gebeurde bij mijn dochter. Klacht ingediend maar niemand die daarop reageert. Zelfs klantenservice kan me niet helpen. 

vind deze klachtenafhandeling zeer benedenmaats en het feit dat dit gebeurt betekent ook dat simpel niet eerlijk is in dataverbruik. 

Ik wacht nu al 2 weken op afhandeling van deze klacht 

Beste antwoord door Raveena

Hoi ​@Niels Vissers,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp heel goed dat het frustrerend is om binnen enkele seconden van 80% naar 100% van je bundel te gaan en vervolgens een hoge buitenbundelfactuur te ontvangen. Zeker omdat je aangeeft dat je dochter haar telefoon niet op hotspot had staan en niet actief gebruikte op dat moment.

Het klopt dat grote updates of downloads soms in korte tijd veel MB’s kunnen verbruiken, maar we zien dat jouw klacht al is ingediend en dat je nog geen reactie hebt ontvangen. Dat spijt ons, want je hoort tijdig en duidelijk antwoord te krijgen.

Daarnaast wil ik je adviseren om een plafond in te stellen. Daarmee kun je voorkomen dat er buitenbundelkosten ontstaan en heb je beter grip op je verbruik.

Als laatste nemen dit mee om onze dienstverlening te verbeteren. Mocht je nog andere vragen hebben, dan kun je altijd persoonlijk contact met ons opnemen.

Ik wens je een fijne dag verder!

Groet, 

Raveena 

3 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 25, 2025

Hoi ​@Niels Vissers,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp heel goed dat het frustrerend is om binnen enkele seconden van 80% naar 100% van je bundel te gaan en vervolgens een hoge buitenbundelfactuur te ontvangen. Zeker omdat je aangeeft dat je dochter haar telefoon niet op hotspot had staan en niet actief gebruikte op dat moment.

Het klopt dat grote updates of downloads soms in korte tijd veel MB’s kunnen verbruiken, maar we zien dat jouw klacht al is ingediend en dat je nog geen reactie hebt ontvangen. Dat spijt ons, want je hoort tijdig en duidelijk antwoord te krijgen.

Daarnaast wil ik je adviseren om een plafond in te stellen. Daarmee kun je voorkomen dat er buitenbundelkosten ontstaan en heb je beter grip op je verbruik.

Als laatste nemen dit mee om onze dienstverlening te verbeteren. Mocht je nog andere vragen hebben, dan kun je altijd persoonlijk contact met ons opnemen.

Ik wens je een fijne dag verder!

Groet, 

Raveena 

René Oosterom

Wanneer gaat Simpel dit soort problemen nu eens echt oplossen voor de klanten? Ik zie dat het klachten regent met onverklaarbare overschrijdingen, zo ook bij mij vanmorgen…. en klantenservice kan allemaal niks doen…..

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • December 23, 2025

Beste ​@René Oosterom ,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp heel goed dat het frustrerend is om te zien dat er in korte tijd veel data verbruikt lijkt te zijn, zeker wanneer je het gevoel hebt dat er geen duidelijke verklaring wordt gegeven. Dat is niet de ervaring die we onze klanten willen bieden.

We zien dat dit soort meldingen vaker binnenkomen, en we nemen dat serieus. Intern wordt dit besproken zodat we kunnen onderzoeken waar dit vandaan komt en hoe we onze dienstverlening kunnen verbeteren. Helaas kunnen we vanwege privacyregels niet altijd exact zien welke app of dienst het verbruik veroorzaakt heeft, waardoor we dit niet altijd direct kunnen oplossen.

Wat we wél kunnen doen, is met je meekijken naar het verbruiksoverzicht en je helpen om meer inzicht te krijgen via de dataverbruik‑instellingen op je toestel of een datamanager‑app. Daarmee kun je zelf zien welke apps op de achtergrond veel MB’s gebruiken en voorkomen dat dit opnieuw gebeurt.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Groet,

Raveena

Simpel