Beantwoord

persoonlijke hotspot doet raar

  • 15 August 2019
  • 1 reactie
  • 670 Bekeken

Sinds gisteren heb ik Simpel geactiveerd. Overstap en nummerbehoud is allemaal prima verlopen, maar toch loop ik tegen het onderstaande aan:

sinds de overstap kan ik met mijn iPad gebruik maken van de persoonlijke hotspot via mijn iPhone 6, terwijl deze instelling daarop is uitgeschakeld. Ze zitten beide in dezelfde iCloud. Sterker, ik kan de hotspotfunctie via mijn iPad inschakelen op mijn iPhone. Gevolg is dat hierdoor mijn iphone overschakelt van WiFi naar 4G en het dan hard gaat met het datategoed als ik niet oppas.

oplossing is door iPad in een apart iCloud omgeving te zetten, maar dat wil ik niet. Iemand een andere oplossing?
icon

Beste antwoord door Alexandra 19 August 2019, 16:48

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +8
Hey Zonnebloem!

Welkom op onze Community! 🌻

Hotspots gaan niet via ons, dus ik heb even wat navraag gedaan om je vraag goed te kunnen beantwoorden.We denken dat je iPad met je iPhone gelinkt is. Je kan eventueel hotspot uitzetten via je toestel. Het gaat dus over je instellingen. Wat betreft je verbruik, je kunt in je toestel instellen wat wel of niet gebruik kan maken van je mobiele netwerk. Je kan bijvoorbeeld voor WhatsApp instellen dat dit alleen via WiFi gaat. Dat scheelt misschien weer in je verbruik.

Omdat je hotspot en je toestel niet via ons gaan kan ik je daar verder niet bij helpen jammer genoeg. Misschien is het een idee om Apple Support hier een vraag over te stellen?

Groetjes, Alexandra

Reageer