Beantwoord

persoonlijke hotspot geeft geen internet door

  • 1 April 2020
  • 2 reacties
  • 6482 Bekeken

Ik heb vandaag mijn simpel abbo geactiveerd gekregen, alles werkt, behalve mijn persoonlijke hotspot: mijn apparaten vinden die wel, maar zeggen dan dat ze geen internet-verbinding hebben. Op de telefoon zelf werkt internet gewoon.

Ik heb de APN al gewijzigd naar internet.access.nl, zoals op de site staat (het was: startsites.t-mobile; daarmee had ik hetzelfde probleem).

Ik zit gewoon in Nederland op Simpel 4G, het gaat om een iPhone SE met iOS 13.3.1.

Wat kan er aan de hand zijn?

 

icon

Beste antwoord door Phil 3 April 2020, 09:58

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Badge +8

Hi @bvddobb.

In de basis is het zo dat je persoonlijk hotspot werkt wanneer je reguliere internetverbinding ook werkt. Daarbij is het wel belangrijk dat de APN instellingen correct zijn, al heb je die zo te lezen inmiddels gecorrigeerd.

Voor de zekerheid kan je onderstaande stappen nalopen om er zeker van te zijn dat alle instellingen correct zijn: 
Als je naar instellingen > Mobiel netwerk > Mobiele data gaat en dan Mobiele data aanzet, dan moet daaronder de functie "Persoonlijke hotspot" staan. 
Ga vervolgens naar "Opties mobiele data". Schakel 4G in, de 4G verbinding mag op "Gesprekken en data staan". Ook de dataroaming functie mag je inschakelen. 
Herstart na bovenstaande stappen het toestel en test daarna de verbinding van de persoonlijke hotspot.

Staan alle instellingen correct en werkt het onverhoopt nog niet, dan kan je netwerkherstel uitvoeren. Dat doe je als volgt: ga naar instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.

Ik hoor graag van je of bovenstaande handelingen effect hebben.

Groetjes,

Phil

Hallo Phil,

 

Ik heb contact gehad met de helpdesk, maar daar kwam ik niet verder dan de mededeling: "ligt aan je hardware, kunnen wij niet mee helpen".

<RANT>Beetje jammer, wel: de dooddoener van de eeuw! Met mijn Vodafone SIM werkt alles, Simpel SIM erin: werkt niet meer (ook niet na aanpassen APN): internet werkt wel op de telefoon zelf, mijn devices vinden de hotspot, maar internet komt daar niet door. Vodafone kaartje erin (niks anders instellen): alles werkt weer. Maar het ligt aan de hardware… Nou ja. Verder geen enkel helpend idee.<EINDE RANT>

Nu gedaan wat jij suggereert: op de devices de hotspot verbinding gewist, op de telefoon Simpel SIM erin en 'Herstel netwerkinstellingen' gedaan, op de devices opnieuw verbinding met de persoonlijke hotspot gemaakt: nu werkt het!

Dankjewel,

Bart

Reageer