Beantwoord

plafond internetverbruik

  • 13 April 2020
  • 11 reacties
  • 1146 Bekeken

Hoe stel ik plafond in op

internetverbruik? Ik heb plafond ingesteld bij mijn kind. Nu blijkt dat hij gewoon door kan gaan, de kosten zijn dan buiten bundel dus nog hoger! Ik wil dat hij dan niet verder kan tot ik evt een MB aanvuller koop (of hij op

wifi gaat).

icon

Beste antwoord door netvista 13 April 2020, 10:21

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Het plafond geldt voor bellen en internet (data) samen. Als de limiet bereikt is, werkt het mobiele internet niet meer.

Hoi bedankt voor je antwoord maar er is aan €4 extra MB kosten gemaakt. Dus dat is toch over de €10-plafond? 

Reputatie 2
Badge +2

Hoeveel is het in totaal dan, 14,-?

Ja klopt, nu €14

En abonnement is €10. Dus hij kon er €4 overheen gaan

Sorry, plafond is €10 ;)

Reputatie 6

Wij kunnen als klant, netvista en ik bijvoorbeeld, niet meekijken in je gegevens. 

Hoe stel ik plafond in op

internetverbruik? Ik heb plafond ingesteld bij mijn kind. Nu blijkt dat hij gewoon door kan gaan, de kosten zijn dan buiten bundel dus nog hoger! Ik wil dat hij dan niet verder kan tot ik evt een MB aanvuller koop (of hij op

wifi gaat).

Is er mogelijk sprake dat er meer is gebeurt? Meer kosten door niet (alleen) MB verbruik?

https://www.simpel.nl/controle-over-je-kosten

Hoi bedankt voor het meedenken allemaal! Nee, er is niks anders gebeurd. Dus geen belkosten, geen sms’jes. Hij heeft internet (MB) gebruikt en kon €4 over plafond heen gaan. Ik heb nu MB-aanvuller besteld. Maar ik wil het liefst dat hij gewoon blokkeert op het plafond. Ik ga denk ik toch even contact opnemen met klantenservice.

Reputatie 6

Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Ik zou niet alleen me richten op het plafond en de MB-aanvuller.

 

Reputatie 2
Badge +8

Hoi @Marliesk

Kan het zijn dat je bundels gewijzigd zijn? Je abonnement wordt vooraf in rekening gebracht en eventuele gebruikskosten achteraf. Stel, je hebt in maart een abonnement van €5 en een Plafond van €10, dan kan je €5 buitenbundelkosten maken. Als je je bundel voor april wijzigt naar €10, dan is je factuur van april €15 terwijl je Plafond €10 is. Want op je factuur van april staan de verbruikskosten van maart (€5) en de abonnementskosten van april (€10). 

Als dit ook niet het geval is, neem dan inderdaad even contact met ons op zodat we met je mee kunnen kijken. 

Groetjes, Alexandra

Hoi @Marliesk, bij mij is hetzelfde gebeurd ik heb een plafond en ik ben er overheen gegaan. Dat zou niet moeten kunnen? Ik ga contact opnemen met de klantenservice.

Reageer