Skip to main content
Antwoord

sim kaart doet het niet

• September 10, 2025
  • 2 reacties
  • 38 Bekeken

NawarZeinaldin

Sim kaart werkt niet geen internet en ik kan niet bellen of gebeld worden 

Beste antwoord door Michel2025

Hoi ​@NawarZeinaldin 

Heb je de Simpel simkaart al geactiveerd?
Zo niet, dan kun je de simkaart zelf activeren als je inlogt op Mijn Simpel.

De simkaart wordt namelijk niet geactiveerd naar je toegestuurd, dit uit veiligheidsoverwegingen.
Dit is alleen het geval als je gekozen hebt voor een compleet nieuw 06-nummer bij Simpel.

Heb je gebruik gemaakt van nummerbehoud, waarbij jouw 06-nummer wordt overgezet van je oude provider naar Simpel, dan hoef je de simkaart niet zelf meer te activeren.
Dat gebeurd automatisch op de dag, dat je 06-nummer wordt overgezet naar Simpel.
Per mail en sms krijg je dan vanuit Simpel de datum waarop je 06-nummer wordt overgezet, zodat je weet op welke dag je eigen 06-nummer naar Simpel gaat, en je de simkaart van Simpel kunt gaan gebruiken.

2 reacties

Michel2025
Forum|alt.badge.img+1
  • Ervaren helper
  • Antwoord
  • September 10, 2025

Hoi ​@NawarZeinaldin 

Heb je de Simpel simkaart al geactiveerd?
Zo niet, dan kun je de simkaart zelf activeren als je inlogt op Mijn Simpel.

De simkaart wordt namelijk niet geactiveerd naar je toegestuurd, dit uit veiligheidsoverwegingen.
Dit is alleen het geval als je gekozen hebt voor een compleet nieuw 06-nummer bij Simpel.

Heb je gebruik gemaakt van nummerbehoud, waarbij jouw 06-nummer wordt overgezet van je oude provider naar Simpel, dan hoef je de simkaart niet zelf meer te activeren.
Dat gebeurd automatisch op de dag, dat je 06-nummer wordt overgezet naar Simpel.
Per mail en sms krijg je dan vanuit Simpel de datum waarop je 06-nummer wordt overgezet, zodat je weet op welke dag je eigen 06-nummer naar Simpel gaat, en je de simkaart van Simpel kunt gaan gebruiken.

Sevn
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • September 15, 2025

Hoi ​@NawarZeinaldin

Allereerst welkom op de Simpel community: de eerste stap naar verbinding met Simpel! 🤝

Het is zeker niet de bedoeling dat je onbereikbaar bent en goed dat je dit even aangeeft. ​@Michel2025 heeft dit foutloos aan je uitgelegd, maar voor alle zekerheid en een goede opvolging stuur ik je een privébericht.

Groet, 
Sevn