Beantwoord

'Sim vernieuwen' melding

  • 9 October 2023
  • 7 reacties
  • 403 Bekeken

Badge

Krijg heel vaak op mijn samsung S23 ultra een bericht SIM VERNIEUWEN ..

Heb dat ook geen internet  op dat moment ..

Wie weet raad hiermee . 

Vind het erg vervelend  ..

Heb ook vaak geen verbinding in het buitenland  😡

Mijn vrouw heeft het zelfde abbonnement van simpel  en heeft geen problemen met haar Iphone 8 plus …

 

icon

Beste antwoord door Janine 10 October 2023, 15:53

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Leffetrippel 

Welkom terug op de Community!

Gek dat je telefoon die melding blijft geven. Dit kan wijzen op een defecte sim, of defecte simkaartlezer. Heb je de simkaart al getest in een ander toestel? Dan weet je zeker waar het probleem ligt. Merk je dat de sim daar dezelfde meldingen geeft? Neem dan even contact op met de klantenservice. We helpen je graag verder om bereikbaar te worden. 

(Dit zal mogelijk ook betrekking hebben op het buitenland-probleem dat je benoemd) 

Werkt de sim normaal in het andere toestel? Dan kan je het beste je telefoon(simkaarthouder) kunnen laten nakijken. Is jouw toestel een Dualsim telefoon? Controleer dan of de sim wél werkt in het andere toestel. 

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

Badge

Hoiii Janine,

Ik heb jaren een abonnement bij jullie .

Deze simkaart heb ik in mijn Samsung S9+ en in een Samsung S20 gehad en nu ook in mijn Samsung S23 ultra ..

En eigelijk altijd wel problemen met de simkaart gehad .

Ook als ik de grens overga naar duitsland  heb ik heel vaak geen verbinding ..

Ben nu op  Karpathos / Grieken land    

Weer heel vaak geen verbinding  als ik in het hotel ben ..

En de melding simkaart vernieuwen    zie ik heel even deze melding en waar 4G verbinding op mijn telefoon staat zie dan een ronde afbeelding dat er geen verbinding is …

Begint echt vervelend te worden dat probleem .

Heb ook geen andere telefoon  voor de simkaart uit te proberen.

 Groet Wiel,

Badge

Hoii Janine,

Is het een optie dat jullie een nieuwe simkaart opsturen , of heb jullie inmiddels ook  E sim.

De melding van de simkaart blijft maar komen .

Het is echt een drama  met internet   ..  zo vaak geen verbinding  ..

Wil  nog een aanvulling  geven op de vorige mail..

Paar maanden geleden een mail van jullie gehad  dat de internet snelheid is verhoogd  ook hier heb niets van gemerkt  de snelheid wordt alleen maar slechter

Hoe en wasrkan ik meten hoe hoog mijn internet van mij bij Simpel is?

Graag gauw een oplossing  voor mijn probleem.

Groet Wiel,

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Leffetrippel

Vervelend om te lezen dat je op vakantie problemen ervaart. 

Heb je ook al geprobeerd om handmatig een ander netwerk te selecteren? In Griekenland kan je verbinden met de volgende netwerken: Cosmote/WIND. 
Laat je even weten en of het hiermee wellicht is gelukt?

Wij bieden tot heden geen e-sim aan en hebben tot nu geen plannen om dit binnenkort te introduceren. Via deze website kan je een speedtest uitvoeren. 4G van Simpel heeft een downloadsnelheid tot wel 150 Mbit/s en een uploadsnelheid van maximaal 50 Mbit/s. Daarnaast kan ik helaas niet via deze weg een nieuwe simkaart voor je bestellen vrees. Hiervoor zou je contact op moeten nemen met onze klantenservice. 

Hopelijk is het probleem snel opgelost! 

Groetjes, Noor 
Simpel

 

Badge

Handmatig heb ik nu cosmote.

Automatiche krijg ik niets.

Internet is erg traag.

Als ik de telefoon een tijdje niet gebruikt hebt  duurt het een tijdje voor ik internet heb.

Groet 

Badge

 

Reputatie 1
Badge +8

Hi @Leffetrippel 

 

Als ik het goed begrijp ben je nu nog steeds in Griekenland?

Naar verwachting is jouw simkaart verouderd, vandaar dat je ook steeds de melding krijgt: '’Sim Vernieuwen'’. Ik had dit zelf ook op mijn S23 Ultra, na het aanschaffen van een nieuwe simkaart was het allemaal weer okay. 
Als je even contact opneemt met de klantenservice, kunnen zij je een nieuwe gratis simkaart opsturen. (via de app betaal je namelijk €15) Echter heb je daar nu natuurlijk niets aan voor jouw vakantie. Je zou kunnen proberen om nog even te switchen naar het netwerk WIND om die te testen. 

Qua instellingen zou je nog even '’bellen via 4G'’ oftewel '’VoLTE'’ kunnen uitzetten, dit zorgt de laatste tijd ook wel eens voor issues in het buitenland. Dit kan je in jouw telefooninstellingen doen, en dit kan je ook even via de klantenservice laten doen in jouw netwerkinstellingen.

 

Een fijne dag verder! 

 

Groet, Damien
Simpel

Reageer