Ik heb een IOT appraat en heb daarbij een actieve internet abonnement nodig om volledig gebruik te kunnen maken van mijn apparaat.
Ben al simpel klant voor 4 maanden en heb de eerst 3 maanden maar 1,3Gb aan internet gebruikt waar ik 6GB ruimte heb.
Afgelopen maand is er iets mis gegaan met mijn apparaat en heeft mijn IOT apparaat ± 300 mb aan internet te veel gebruikt. Aangezien dit om een IOT apparaat gaat, kan ik de inkomende SMS'jes niet zien. Simpel heeft ook geen optie om SMS door te sturen o.i.d.
Dus ik zal nooit erachter komen dat ik te veel internet heb gebruikt. Ja, een app gebruik ik om datagebruik te zien, echter moet ik elke x dagen controleren of ik binnen mijn bundel zit?
Al met al denk ik dat ik mijn lesje heb geleerd en niet meer een "virtual” provider te nemen voor mijn IOT apparaten.
Bij mijn huidige provider was er een multi data SIM. deze zal ik nemen en zal SIMPEL simkaart in mijn "vries” kastje stoppen en nog 1.5 jaar betalen zonder hier gebruik van te maken. Over de bundel kosten zijn gewoon onacceptabel en een scam. 15 euro betalen voor 101MB is toch absurt? Misschien een verbeterpunt voor mijzelf; lees de kleine letters...