Beantwoord

Simpel niet geschikt voor IOT wegens kosten

  • 26 June 2023
  • 3 reacties
  • 129 Bekeken

Ik heb een IOT appraat en heb daarbij een actieve internet abonnement nodig om volledig gebruik te kunnen maken van mijn apparaat.

Ben al simpel klant voor 4 maanden en heb de eerst 3 maanden maar 1,3Gb aan internet gebruikt waar ik 6GB ruimte heb. 

Afgelopen maand is er iets mis gegaan met mijn apparaat en heeft mijn IOT apparaat ± 300 mb aan internet te veel gebruikt. Aangezien dit om een IOT apparaat gaat, kan ik de inkomende SMS'jes niet zien. Simpel heeft ook geen optie om SMS door te sturen o.i.d. 

Dus ik zal nooit erachter komen dat ik te veel internet heb gebruikt. Ja, een app gebruik ik om datagebruik te zien, echter moet ik elke x dagen controleren of ik binnen mijn bundel zit?

Al met al denk ik dat ik mijn lesje heb geleerd en niet meer een "virtual” provider te nemen voor mijn IOT apparaten.

 

Bij mijn huidige provider was er een multi data SIM. deze zal ik nemen en zal SIMPEL simkaart in mijn "vries” kastje stoppen en nog 1.5 jaar betalen zonder hier gebruik van te maken. Over de bundel kosten zijn gewoon onacceptabel en een scam. 15 euro betalen voor 101MB is toch absurt? Misschien een verbeterpunt voor mijzelf; lees de kleine letters...

 

icon

Beste antwoord door Janine 29 June 2023, 16:42

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Rambo 

Welkom op onze Community!

Super vervelend dat de kosten zo zijn opgelopen. Ik snap dat je in dit geval niet kon handelen naar het verbruik en de sms'jes zo niet aankwamen. Het buitenbundeltarief bedraagt €0,15 per MB, hiermee gaat €50,00 aan kosten om circa 333.33 MB buiten de bundel. Zoals je aangeeft kan je het verbruik bekijken en bijhouden in de Mijn Simpel app. Waar ik begrijp dat je dit niet de hele dag bij kan houden, zijn er wel manieren om de kosten tegen te gaan. Zo bieden we optie van het Plafond. Met deze service stel je een blokkade in op buitenbundelkosten op een zelf in gesteld limiet. Dan stopt het verbruik zelf wanneer het dit limiet bereikt, je hebt dan vrijwel geen omkijk naar het verbruik etc. 

Om ook de kleine lettertjes er toch even bij te betrekken: zoals in de Algemene voorwaarden staat omschreven is de simkaart niet bedoeld voor apparaten anders dan een mobiele telefoon. Gebruik in dergelijke apparaten is dan ook op eigen risico. 

Wil je even kletsen hierover of samen kijken naar de opties omtrent het Plafond? Neem dan even contact met ons op.

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

Hoi Janine,

Jep, je hebt compleet gelijk over de algemene voorwaarden dat simkaarten alleen gebruikt kunnen worden voor mobielen telefoon. Zoals ik al eerder aangaf; ik heb mijn lesje geleerd.

Terugkomend op plafond, ik zie dat plafond ingesteld kan worden vanaf 10€. Ik betaal nu €7.5 per maand. (met plafond €8) Gaat plafond pas actief wanneer er een meerkosten van 2 euro is gemaakt? 

Kan je dit voor mijn verduidelijken?

Groet,

Rambo

 

Reputatie 2
Badge +4

Hoi @Rambo, dank je wel voor je sportieve reactie!

Het plafond kan inderdaad ingesteld worden vanaf een bedrag van €10,00. Dat is inclusief de kosten voor je bundel.

Als je het Plafond instelt op €10,00, betekent het dus dat je met een abonnement van €7,50, hooguit €2,50 aan buitenbundelkosten kan maken. De €0,50 komt daar bovenop, dus dat betekent dat je maximaal een factuur van €10,50 kan krijgen. Mocht je nog extra internet bij willen kopen, dan is dat nog wel mogelijk als je het Plafond bereikt hebt.

Een mooie dag gewenst!

Met vriendelijke groet,

Jasper

Simpel

Reageer