Beantwoord

snelle daling mb

  • 2 May 2020
  • 7 reacties
  • 944 Bekeken

Badge

Goedendag,

Onlangs ging mijn MB-tegoed ineens snel naar beneden, ik snap niet hoe dat kan. Ik heb toen MB-aanvaller genomen. Ook toen zeer snelle afname MB’s. Ik deed niks bijzonders, toch was mijn MB saldo zeer snel op 0.

Hopelijk staat er niks “open” waardoor dit gebeurt of word ik gehackt ofzo.

Er staat nu al een rekening van 14 euro over de lopende maand, ipv de gebruikelijke 3 euro.

Kunt u mij aub helpen !? Ik snap nl niet hoe dit ineens kan.

Of kan het zijn dat MB-gebruik pas 1 of 2 weken later wordt afgeschreven ?

Een tijd geleden nl heb ik nogal veel filmpjes binnengekregen via whats app en ook doorgestuurd. In die periode dat ik dat deed hield ik echter ZEER GOED EN VAAK mijn MB tegoed in de gaten, het nam toen niet al te veel af, dus ik dacht toen dat deze filmpjes nauwelijks verschil maken op je mb saldo.

Of had ik dit mis en is dit de reden geweest. Ik heb geen brede portemonaie dus dit wil en kan ik niet nogmaals dragen.

 

Bij voorbaat vr dank, Rob 

icon

Beste antwoord door Houscouss 4 May 2020, 15:09

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Je kunt op je telefoon als je Wi-Fi gebruikt je mobiele gegevens beter uitschakelen. Ook updates verbruiken mb ....Schakel je mobiele gegevens alleen in wanneer je niet over Wi-Fi beschikt

Badge

Thanx voor je rea Karin.

Toen ik pas mijn abbo bij simpel had deed ik dat maar ik liet het voortaan maar aan staan en ondervond geen nadeel. 

Ik liet het maar aanstaan want het is lastig omdat je anders niet kan zien of er een wh app is binnen gekomen.

Nu twijfel ik voortaan toch maar weer uit te zetten maar volgens mij komt de rekening hoe dan ook, nl. zodra je weer online bent.

gr Rob

Reputatie 2
Badge +7

Hoi Rob,

Allereerst welkom op onze Community!

In deze topic wordt een soortgelijke vraag gesteld. Deze topic waarnaar Tess dan ook verwijst heeft iets meer activiteit gehad waarin je meer informatie kan vinden. Thanks @Karin303, dat is inderdaad zeker een manier om je internetbundel te besparen.

Je internetverbruik wat wordt weergeven op je Mijn Simpel is zeer accuraat! Het is niet zo dat internetverbruik van een week geleden wordt bijgewerkt, maar dat gebeurd dus vrijwel direct. Ook ontvang je hierover de notificatieberichten bij 80% en 100% internetverbruik (geldt ook bij het gebruik van een MB-aanvuller).

Wanneer het gaat om internetgebruik via een wifi-verbinding dan is het zo dat je dit niet op je Mijn Simpel kan zien. Wanneer je de mobiele gegevens uitzet, kan je wel nog gewoon internetten mits je een wifi-verbinding hebt uiteraard. Mocht dit niet het geval zijn dan maakt het inderdaad niet uit of je de mobiele gegevens uitzet, want zoals je zelf ook aangeeft ontvang je dan alsnog het internet zodra je dit weer aanzet dus ook wat er in feite in de wacht staat (WhatsApp berichten/mails etc.). Wel zijn er toestelinstellingen die je kan nalopen om het internetverbruik vanuit je abonnement zo laag mogelijk te houden waarvan wifi-assistentie er bijvoorbeeld één van is. Voor hulp kan je natuurlijk altijd contact opnemen met onze klantenservice!

Groetjes,

Houssam

Ik heb hetzelfde probleem. De klantenservice  gebeld en die kijken met je mee. Het ligt aan je instellingen of aan je WIFI. Met oplossingen waar je waar je wat aan hebt komen ze niet. Het enige wat helpt is je internet uitzetten en het bedrag voor de extra kosten storneren. En zsm een ander abonnement, maar niet bij Simpel. Succes ermee

Reputatie 2
Badge +7

Beste @mieke1961,

Ook welkom op onze Community!

Ik lees dat er sprake is van ietwat frustratie omtrent je internetgebruik, echter kan je er natuurlijk vanuit gaan dat er geen spookfacturen worden opgemaakt. Wat ik je wil aangeven is dat het feit dat data staat gespecificeerd op je factuur dat je telefoontoestel het internet ook daadwerkelijk benodigd heeft gehad en dus heeft opgevraagd vanuit je abonnement. Indien er extra kosten zijn voor verbruik buiten je bundel is het af te raden om te storneren, uiteraard is dat je eigen verantwoordelijkheid. Ik zou je daarnaast ook het advies willen meegeven om bijvoorbeeld de app 'Datamanager' te downloaden. Hiermee monitor je de mobiele data verbruik, echter loopt de teller wel vanaf het moment dat de applicatie is gedownload wat dus wil zeggen dat je de reeds verbruikte MB's daarmee niet kan achterhalen.

Better safe than sorry in the future? --> Schakel dan het Plafond in! Voor de huidige buitenbundelkosten die al in rekening zijn gebracht, kijkt de klantenservice graag met je mee of je in aanmerking komt voor onze coulanceregeling.

Groetjes,

Houssam

Geen spookfacturen, maar wel spook acties van je mb verbruik. 
Tijjdens werk of nog vreemder midden in de nacht, als mijn toestel op slaapfunctie staat en geen apps op de achtergrond draaien en op de WiFi staat wordt er internet verbruikt hoe dan?????

mijn plavond staat gelukkig aan maar het is toch vervelend dus mobiel internet alleen aan als er echt geen WiFi is!

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Daphy,

 

Heb je al eens een kijkje genomen op deze pagina? Hier vind je een aantal tips en tricks terug betreft het internetverbruik + voorkomen van kosten.

 

Hopelijk komt het niet meer voor dat het internet zo snel op raakt!

 

Groet, Charlie

Simpel

Reageer