Beantwoord

Tarief nieuwe bundel

  • 27 August 2020
  • 3 reacties
  • 385 Bekeken

Beste Simpel,

Ik wil mijn bundel om hoog aanpassen van 2GB naar 10GB. Op jullie homepage staat echter dat deze bundel 10euro kost en in mijn account kost het 11euro. Dat terwijl jullie bij het verleng aanbod schreven dat ik mijn bundel ten alle tijden omhoog kon aanpassen. Dan ga ik er vanuit dat je bedoelt tegen dezelfde tarieven. Hoe werkt dat? Is dit een foutje?

 

icon

Beste antwoord door Phil 1 September 2020, 13:02

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Nee is geen foutje maar kan me goed voorstellen dat het zo overkomt....Wat je leest op de website is het actietarief  als je op dat moment een abo afsluit of kunt verlengen...Je kunt elke maand je bundel wijzigen om.hoog of omlaag, maar dan verlies je de korting van de actie.…en dat blijft dan zo zolang je abonnement loopt…

Ik vind het ook zeer onduidelijk en volgens mij mag dat ook niet,  Je sluit een contract af  en daar mogen geen prijsverhogingen toegepast worden...Dat je door 1x wijzigen de rest van je contract een hogere prijs betaalt dan afgesproken kan nooit.

 

Reputatie 4
Badge +8

Goedemiddag @Babs75!

Graag breng ik wat duidelijkheid in deze situatie.

Bij de optie ‘Bundels wijzigen’ tref je in het Mijn Simpel account altijd het huidige aanbod inclusief prijzen aan waar je op dat moment gebruik van kan maken. Indien je voor één van die bundels kiest, betekent het dat je een wijziging binnen je lopende abonnement aanbrengt en de gekozen bundel voor de aangegeven prijs kiest. Per eerstvolgende bundelperiode, wanneer de wijziging ook actief is, betaal je het gekozen tarief.

Het tarief bij een bundelwijziging verschilt van de tarieven die je bijvoorbeeld op homepage of bij het verlengen van je abonnement ziet. In die twee situaties maak je namelijk gebruik van een actietarief die op dat moment geldt. Bij een bundelwijziging is geen actietarief van toepassing wat het verschil in prijs verklaart.

Groetjes,

Phil

 

Dank je wel voor je reactie Phil. Ik begrijp het. 

Ik meen me te herinneren dat er expliciet werd genoemd, toen ik mijn abonnement verlengde, dat ik mijn bundel later altijd nog aan kon passen. Volgens de letter klopt dit met jouw verhaal hierboven. Maar het impliceert dat je je bundel aan kan passen conform de tarieven die daar ook genoemd werden. Daardoor heb ik nu toch wel net een genept gevoel. 

Als je transparanter bent in je communicatie over (actie)tarieven dan zou het maar zo kunnen dat mensen ook direct besluiten om een grotere bundel af te sluiten. Ik dacht in ieder geval, ik probeer het eerst zo, en als ik meer nodig heb dan kies ik voor de grotere bundel. Nu blijf ik bij mijn oude bundel, onder andere omdat ik me toch wel genept voel. 

 

Reageer