Beantwoord

Tmobile of Simpel netwerk

  • 25 September 2019
  • 2 reacties
  • 473 Bekeken

Ik ben in het bezit van 2 iphones 5s met allebei het zelfde simpel abonnement.
Echter in gebruik is er 1 verschil, één toestel heeft altijd Simpel als netwerk staan en het andere toestel Tmobile,
het toestel dat is verbonden met het Tmobile netwerk heeft vaak geen 4G en weinig of slecht internet, ook Google maps heeft vaakproblemen op dit toestel.
Hoe zit dat eigenlijk met die netwerken ?
icon

Beste antwoord door Snowboard 26 September 2019, 09:01

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Hi Johnny-b.

Laat ik even vooropstellen dat het om 1 en hetzelfde netwerk gaat. Simpel heeft geen netwerk maar maakt gebruik van het T-Mobile netwerk.

Dat er 2 verschillende namen staan ligt gewoon aan de simkaartlezer van de telefoon.

Ik vermoedt dat het mindere signaal eerder telefoon gerelateerd is dan simkaart.
Maar om dat even uit te proberen raad ik je aan om de simkaarten te verwisselen.

Heb je dan ook met hetzelfde toestel weer problemen en het ander niet dan is het de telefoon en zal, verwacht ik, de antenne vervangen moeten worden bij een reparatie.

Persoonlijk geloof ik wel dat er verschil is tussen T-Mobile en Simpel klanten op hetzelfde netwerk. Maar zoals gezegd, dat is mijn gedachte.

Een andere app als navigatie, een andere browser voor internet maakt dat verschil? Ik ga er vanuit dat je Safari gebruikt.
Bedankt voor je reactie,
ik zal inderdaad eens wisselen van simkaart en ook mijn simkaart in het andere toestel plaatsen.
Maar het zou idd ook een antenne probleem kunnen zijn.

Reageer