Skip to main content
Beantwoord

ver buiten mijn bundel

• January 2, 2026
  • 3 reacties
  • 77 Bekeken

Hoi,

Ik zag vandaag rond 1 uur in de auto met een vriendin van mij toen ik de melding “Je hebt ongeveer 80% van je internetbundel verbruikt” binnenkreeg. Ik heb toen meteen m’n internet uitgezet, omdat ik nog de hele maand moet. Ik heb hem toen een kwartier later weer aangezet om te kijken of ik een berichtje had en toen kreeg ik de melding “Je hebt ongeveer 100% van je internetbundel verbruikt. Je betaalt nu het buitenbundeltarief” waarna ik direct m’n internet weer heb uitgezet.

Nu keek ik vanochtend in de mijn simpel app en daar stond in dat ik 17210MB heb verbruikt op 2 januari. Nu vraag ik mij echt af hoe dit mogelijk is als ik meteen mijn internet heb uitgezet. Ook vind ik 17210MB erg veel aangezien mijn bundel zelf 20000MB is en daar eigenlijk nooit over heen kom. 

Hoe kan dit? En wat moet ik doen? Ik zit al een tijdje in de wacht bij de klantenservice en er word niet opgenomen. 

Beste antwoord door Raveena

Hoi,

Dank je wel voor je bericht. Ik snap dat het heel vervelend en verwarrend is als je in korte tijd zoveel verbruik ziet staan, terwijl je zelf niets bijzonders hebt gedaan. Dat kan behoorlijk schrikken zijn.

Om precies te kunnen zien wat er is gebeurd en dit goed voor je uit te zoeken, heb ik gegevens nodig die hier niet zichtbaar zijn. Wil je mij daarom een persoonlijk bericht sturen met je telefoonnummer? Dan kijk ik direct met je mee.

Groet,
Raveena
Simpel

3 reacties

• Superster
  • January 2, 2026

Hi ​@lis.m 

Wat voor merk en type telefoon gebruik je? En kijk maar eens naar deze opties. 

• Starter
  • January 2, 2026

Nou ik had vandaag precies hetzelfde. Binnen nog geen 5 min. 80% 100 % en geblokkeerd. En ineens kosten van 50 euro. En ik heb niks bijzonders gedaan. Hele dagen op wifi thuis dus snap er niks van. Heb een iPhone. 

heb net gekeken en ik had in een paar uur 17216 Mb verbruikt. Dit kan echt niet. Ik was even onderweg met de auto. Maar niks gekeken. Ik reed en toen ik stil stond kreeg ik dit en daarvoor was ik thuis. 

Dit is zo niet mogelijk. En ik heb betaald voor de opheffing. Maar eigenlijk weet ik niet of ik daar goed aan gedaan heb.  Maar moest wat. Heb het gevoel dat er iets niet goed is gegaan. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 5, 2026

Hoi,

Dank je wel voor je bericht. Ik snap dat het heel vervelend en verwarrend is als je in korte tijd zoveel verbruik ziet staan, terwijl je zelf niets bijzonders hebt gedaan. Dat kan behoorlijk schrikken zijn.

Om precies te kunnen zien wat er is gebeurd en dit goed voor je uit te zoeken, heb ik gegevens nodig die hier niet zichtbaar zijn. Wil je mij daarom een persoonlijk bericht sturen met je telefoonnummer? Dan kijk ik direct met je mee.

Groet,
Raveena
Simpel