Sinds ik op 14 juli klant ben bij Simpel, constateer ik onverklaarbaar hoog dataverbruik.
Mijn telefoon registreert in de periode juli slechts 873 MB aan mobiel dataverbruik, terwijl de Simpel-app aangeeft dat ik in dezelfde periode (vanaf 14 juli) 1619 MB verbruikt zou hebben.
Vanuit mijn instellingen blijkt bovendien dat mobiele data uitgeschakeld stond én dat de functie ‘automatisch overschakelen naar mobiel netwerk bij zwak wifi-signaal’ uitgeschakeld is.
Op 6 augustus heb ik beide instellingen opnieuw gecontroleerd: mobiele data stond nog steeds uit, en het automatisch overschakelen bij slechte wifi was nog steeds uitgeschakeld. Mijn telefoon heeft die avond binnenshuis op de wifi gelegen en is niet verplaatst. Toch geeft de Simpel-app aan dat er in de periode tussen 18.00 en 00.00 uur 7 kB aan mobiele data verbruikt zou zijn. Ik weet 200% zeker dat dit onjuist is.
Ik verzocht Simpel dringend mijn dataverbruik grondig na te trekken, aangezien er sprake lijkt van foutieve registratie.
Indien u geen correcte verklaring en oplossing biedt binnen vier werkdagen, beschouw ik dit als een ernstige tekortkoming en wens ik mijn abonnement zonder kosten per direct op te zeggen wegens wanprestatie. Ik vertrouw erop dat u mij hierin tegemoetkomt.
Deze laatste en twee na laatste alinea hier nu toegevoegd, de rest van deze brief is gisteren 6 augustus 2025 verzonden middels uw contactformulier.
In afwachting van uw reactie
Kim ten Haken