Beantwoord

verwerkingstijd uitschakelen internet

  • 17 June 2023
  • 9 reacties
  • 280 Bekeken

Badge

Hoe lang duurt het, zonder uit- en aanzetten van de telefoon, voordat 4G uitgaat, nadat dit in de simpel-app via instellingen is uitgezet?

 

icon

Beste antwoord door Damien 20 June 2023, 15:51

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 1
Badge +8

Hi @edwinbroekhuizen 

 

Goed dat je het even navraagt!

 

Als je jouw internet uitzet in de Mijn Simpel pagina, wordt dit vrijwel direct uitgezet in het netwerk. Jouw internet verbinding komt dan meteen te vervallen, alle andere verbindingen blijven natuurlijk gewoon doorlopen zoals het hoort. Je hoeft jouw telefoon niet opnieuw op te starten bij het uitschakelen van het internet. Bij het opnieuw inschakelen is het handig om dit wel te doen, zodat de telefoon direct weer de goede verbindingen pakt bij het ontgrendelen van de simkaart.

 

Een hele mooie dag verder!

 

Groet, Damien
Simpel

Badge

Dit is helaas de theorie. In praktijk moet toestel worden uitgeschakeld om het effect te krijgen.

Reputatie 6
Badge +9

Raar want ik kan gewoon mobiel internet uitschakelen zonder telefoon op te moeten starten of uit te schakelen.  Welk toestel heb je

Badge

Zowel bij iPhone als bij een Samsung geprobeerd en ook twee verschillende simkaarten (twee verschillende abonnementen)

Reputatie 6

Dit is helaas de theorie. In praktijk moet toestel worden uitgeschakeld om het effect te krijgen.

Dat is niet meer dan logisch. De simkaart maakt dan opnieuw contact met het netwerk. Je maakt een verse start 

Badge

Het probleem is juist dat het niet werkt zonder uit- en aanzetten

Reputatie 6

Okee, mijn gedachte is eigenlijk dat bij deze specifieke internet uitzetten de telefoon dan blijft zoeken naar mobiel internet. Telefoon opnieuw opstarten werkt bij een verandering in het netwerk dan beter.

Badge

Beter zeker, maar niet tegen ongeoorloofd gamegedrag van een puber ;)

Reputatie 6

Beter zeker, maar niet tegen ongeoorloofd gamegedrag van een puber ;)

Dat is ook niet een opdracht voor Simpel maar eerder een stukje opvoeding door de ouders.

Reageer