F.A.Q.

Waar zijn mijn MB's aan opgegaan?

  • 12 February 2019
  • 0 reacties
  • 826 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Wij kunnen je datasessies niet inzien. Wij registreren alleen het aantal MB’s dat je verbruikt. Mijn Simpel en de Mijn Simpel app zijn leidend om het aantal MB’s dat je hebt verbruikt in te kunnen zien. Andere apps kun je gebruiken om een indicatie te krijgen van de processen die op jouw toestel de meeste MB’s verbruiken, zodat je indien nodig hier je gebruik op aan kunt passen.

Datateller op je toestel
Veel toestellen hebben een interne datateller die het verbruik per app registreert. In het schema hieronder vind je per merk terug hoe je via je telefoonmenu bij de datateller terechtkomt:


Let op: vaak staat de datateller zo ingesteld dat die zich iedere eerste dag van de maand reset. Zorg ervoor dat het moment van resetten gelijk ligt met de dag waarop je het nieuwe tegoed ontvangt.

Apps van derden
Door de honderden toestel varianten die de fabrikanten inmiddels hebben uitgebracht kan het zo zijn dat je via de genoemde instellingen het verbruik per app niet kunt inzien. Je kunt dan een app van een derde partij in gebruik nemen. Een voorbeeld van zo’n app is My Data Manager. Na installatie ga je via het menu, knopje links bovenin, naar apps om het verbruik per app in te kunnen zien. Tik vervolgens onderin de pagina Wifi uit zodat alleen het verbruik via mobiel internet wordt weergegeven. Een andere veelgebruikte app om je verbruik per app bij te houden is 3G Watchdog.

0 reacties

Geen reactie

Reageer