Skip to main content
Beantwoord

Waardoor is er een bizar hoog verbruik op 17 november 2025?

• November 23, 2025
  • 6 reacties
  • 49 Bekeken

Vanwege geen hulp via de klantenservice en een verbruik van 17 november 2025 wat niet kan kloppen post ik dit bericht. Ik vertrouw erop dat dit rechtgezet gaat worden.

17-11-2025 06:00:00 17-11-2025 11:59:59 in Nederland 7298.41MB € 0,000

17-11-2025 12:00:00 17-11-2025 17:59:59 in Nederland 11319.63MB € 9,997

Dit was mijn verbruik terwijl ik gewoon aan het werk was. Geen bijzondere activiteiten online, alleen de radio in gebruik. Dit doe ik dagelijks en kost dagelijk ongeveer 800 mb. Meerdere keren contact gezocht met de klantenservice, maar vanwege privacy konden ze mij niet vertellen waar mijn verbruik vandaan kwam. Nu lees ik een zelfde ervaring op dezelfde dag.

Op 17 november 2025 was er ook een storing bij Simpel. Ik betwist mijn verbruik en wens een bewijs dat ik daadwerkelijk bijna 20.000 MB heb gebruikt op deze dag. Ook wil ik compensatie voor het moeten afnemen van extra MB’s tegen hoge kosten.

Ik ben nog 9 dagen verwijderd van een nieuwe verbruiksperiode dus ik hoop dat dit snel rechtgezet kan worden.

Beste antwoord door Raveena

Beste @Willembrehler,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp heel goed dat het erg frustrerend is om ineens een verbruik van bijna 20 GB op één dag te zien, terwijl je aangeeft dat je alleen radio hebt geluisterd en normaal rond de 800 MB per dag verbruikt. Zeker omdat er op 17 november ook een storing was, snap ik dat je dit verbruik betwist.

We kunnen vanwege privacy niet precies aangeven welke apps of processen dit hebben veroorzaakt. Wel wil ik je adviseren om een plafond in te stellen, zodat je meer grip hebt op onverwachte extra kosten.

Voor een passende oplossing kun je het beste persoonlijk contact opnemen met onze klantenservice. Zij kunnen je gegevens inzien en je verder helpen.

Met vriendelijke groet,

Raveena

6 reacties

Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 25, 2025

Beste @Willembrehler,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp heel goed dat het erg frustrerend is om ineens een verbruik van bijna 20 GB op één dag te zien, terwijl je aangeeft dat je alleen radio hebt geluisterd en normaal rond de 800 MB per dag verbruikt. Zeker omdat er op 17 november ook een storing was, snap ik dat je dit verbruik betwist.

We kunnen vanwege privacy niet precies aangeven welke apps of processen dit hebben veroorzaakt. Wel wil ik je adviseren om een plafond in te stellen, zodat je meer grip hebt op onverwachte extra kosten.

Voor een passende oplossing kun je het beste persoonlijk contact opnemen met onze klantenservice. Zij kunnen je gegevens inzien en je verder helpen.

Met vriendelijke groet,

Raveena

• Auteur
  • Helper
  • November 25, 2025

Bedankt Raveena, zoals aangegeven heb ik contact gehad met de klantenservice. Daar ben ik niet geholpen. Ze geven aan dat ze geen inzage hebben in mijn verbruik. Ik stel voor dat het verbruik van 17 november geschrapt wordt, want als het niet onderbouwd kan worden kan dit ‘verbruik’ niet gebruikt zijn door mij. Ik verwacht via deze weg een passende oplossing. Alvast bedankt. Groet Willem

Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • November 27, 2025

Beste ​@Willembrehler ,

Bedankt voor je bericht en voor het delen van je ervaring. Ik begrijp dat het vervelend is dat je geen duidelijkheid hebt gekregen over het verbruik van 17 november en dat dit onverwachte kosten heeft veroorzaakt.

We willen dit graag samen met je oplossen. Zou je ons een persoonlijk bericht kunnen sturen met je gegevens (naam, adres en geboortedatum)? Dan kunnen we je account veilig identificeren en je factuur direct nakijken.

Met vriendelijke groet,

Raveena

Simpel

• Auteur
  • Helper
  • December 7, 2025

Hallo Raveena,

Waar kan ik een persoonlijk bericht sturen? Ik kan het niet vinden op de site.

Vr. groet Willem

• Superster
  • December 8, 2025

Hi ​@Willembrehler 

Heb je een telefoongesprek gehad met de klantenservice? Ik ga ervan uit dat er enkele vragen eerst zijn gesteld ter verificatie.

Of het antwoord van ​@Raveena verschil zal maken? Ik denk dat Raveena het contactformulier bedoeld.

https://www.simpel.nl/klantenservice/contactformulier

Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • December 8, 2025

Beste ​@Willembrehler , 

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat je graag snel en eenvoudig contact met ons wilt opnemen. Dat kan op verschillende manieren:

Via het contactformulier op onze website

Via WhatsApp

Via onze social kanalen

Je kunt zelf kiezen welke manier voor jou het meest prettig is. Zodra je contact met ons opneemt, helpen we je graag verder met jouw vraag of klacht.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je medewerking!

Groet, 

Raveena

Team Simpel